בארץ

הקרב ברחוב עזה: השכנים נגד נתניהו

קבוצה של בעלי עסקים ברחוב עזה בירושלים, בו נמצא מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגישו התנגדויות לוועדה המחוזית נגד הכוונה לשדרג את מתקני מערך האבטחה מחוץ למשכן
מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, freepik)
מסתבר שלא רק ההפגנות מפריעות. קבוצה של בעלי עסקים ברחוב עזה בירושלים, בו נמצא מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגישו התנגדויות לוועדה המחוזית נגד הכוונה לשדרג את מתקני מערך האבטחה הממלכתי מחוץ למשכן, כך דווח היום ב-mynet.
לפי הבקשה של משרד ראש הממשלה, מדובר בהחלפת העמדות העשויות עץ וניילון שהוצבו ברחוב במבנים קשיחים יותר וכן בהצבת עמדה נוספת מעברו השני של הכביש.

הסוחרים טוענים כי באופן עקרוני היה ראוי כי הליך שכזה המתייחס לאבטחת ראש הממשלה - ובייחוד כשהמבקשת היא המדינה ולא אדם פרטי – יעשה בדרך המלך הסטטוטורית של שינוי תב"ע ולא על ידי הוצאת היתר, כפי שנהוג לעשות במקרים פרטיים כמו סגירת מרפסת. העניין נידון בוועדת המשנה המחוזית העוסקת במבנים בטחוניים, והיא זו שתחליט אם לאשר את תוכנית האבטחה כלשונה או תחת תנאים, או שמא להיעתר למתנגדים ולדחות אותה.
אך מעבר למישור המשפטי העקרוני, בעלי העסקים טוענים לירידה משמעותית בפדיונות מאז הוגדר הבית הפרטי של הזוג נתניהו כמעון ראש הממשלה. לדבריהם, עצם ההכרזה על הנכס הפרטי בלב רחוב ראשי וסואן כמעון רשמי הופכת אותו לסמל ולמוקד של הפגנות, ואם לא היו מכריזים עליו ככזה, ההפגנות, כך הם סבורים, היו נותרות בכיכר פריז, כפי שהיה נהוג שנים רבות עד כה.
ממשטרת ישראל האחראית להצבת המחסומים נמסר: "לצד מגבלות מבצעיות ומשפטיות הכרוכות במימוש זכות המחאה, המשטרה פועלת כל העת לצמצום הפגיעה במרקם החיים של התושבים ובעלי העסקים באזור. מיד בסיום היערכות למחאות, ובהתאם לצורך המבצעי, מרוכזים מרבית הגדרות במספר מוקדים רלוונטיים באזור. לצד זאת, בימים אלו נבחנים על ידי פיקוד המרחב פתרונות שיתנו מענה הולם לנושא לאיסופן בתוך זמן קצר יותר לאחר מחאות על ידי הקבלן חיצוני שמספק אותן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה