בארץ

יאיר לפיד סופד לאביו: "אבא לא פחד למות"

בציון 15 שנה למותו של יוסף טומי לפיד, אביו של יו"ר האופוזיציה, לפיד הבן ספד לו: "הדבר היחיד שהפחיד אותו בכל 78 שנות חייו היה השעמום, אז הוא נאלץ לחיות חיים סוערים ולדלג בהמולה בלתי פוסקת בין תחנות חייו"
מערכת ice |  2
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד, ספד היום (חמישי) לאביו, הפוליטיקאי יוסף טומי לפיד, שהלך לעולמו לפני 15 שנה בדיוק. לפיד האב, כיהן במהלך הקריירה הפוליטית שלו כראש מפלגת "שינוי", חבר הכנסת, סגן ראש הממשלה, שר המשפטים וראש האופוזיציה. כמו כן, היה גם סופר עיתונאי ומחזאי.
כך כתב יאיר לפיד בחשבון הטוויטר שלו: "היום לפני 15 שנה מת אבא שלי. ישבנו ליד המיטה שלו בבית החולים, מקשיבים לנשימות שלו הולכות ונחלשות, עד שנפסקו. זה היה מוות ראוי, מוקף באהבה. אבא לא פחד למות בדיוק כמו שלא פחד לחיות. עמה חודשים קודם, הוא זימן את מירב ואותי לבר ברחוב ירמיהו והזמין ויסקי. 'ילדים', הודיע לנו בחגיגיות, מרוצה מהדרמה, 'אבא הולך למות'.
הדבר היחיד שהפחיד אותו בכל 78 שנות חייו היה השעמום, אז הוא נאלץ לחיות חיים סוערים ולדלג בהמולה בלתי פוסקת בין תחנות חייו. ילד בגטו, חייל במדינה שנולדה זה עתה, עיתונאי, כוכב טלוויזיה בלתי סביר לחלוטין, שר משפטים. 'אחרי כל מה שעברת', שאלתי אותו פעם, 'מה הכי חשוב בחיים?'. הוא לא היה צריך לחשוב על התשובה. 'משפחה', הוא אמר, 'זה הדבר היחיד שחשוב'.
שעה אחרי מותו, ירדתי למכונית וכשהתנעתי אמרו ברדיו שטומי לפיד נפטר. חשבתי שזה היה מוצא חן בעיניו, לדעת שהוא פותח את המהדורה. הקשבתי לדיווח. הם לא אמרו עליו שהוא היה שמן. זה לא משהו שאומרים בהספד, אבל זה היה חלק ממנו, מתאוות החיים שלו. פעם הלכנו יחד למסעדה קטנה בצרפת. בזמן שחיכינו שהמלצר יושיב אותנו, הוא חיסל צלחת נקניקים שעמדה לידו והסביר לי שבמסעדות הטובות באמת, נהוג לתת לאורחים לנשנש משהו בזמן שהם מחכים לשולחן. האיש שישב לידנו על הבר נגע בכתפו, 'אדוני', הוא אמר בחשש, 'אתה מוכן להפסיק לאכול מהצלחת שלי?'".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שליין - הסיפורים נכונים? (ל"ת)
    דוד 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עכשיו שיאיר שליין יבדוק מה אמת מכל הסיפורים האלה??? (ל"ת)
    דודי 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור