בארץ

יו"ר האופוזיציה לפיד צפוי להעיד נגד רה"מ נתניהו

יושב ראש האופוזיציה לפיד צפוי להעיד במסגרת תיק 1,000 בעוד שבועיים. העדות של לפיד תיארך שלושה ימים ובמהלכה הוא צפוי לדבר על "חוק המס" שנתניהו ביקש לקדם עבור מילצ'ן
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, צפוי להעיד במשפט נתניהו בעוד שבועיים. יושב ראש האופוזיציה יעיד ויספר על "חוק המס" בתיק 1,000. העדות של לפיד צפויה להימשך שלושה ימים, הסיבה לעדותו היא מכיוון שכיהן כשר אוצר בממשלת נתניהו בשנת 2013 עד שנת 2015.
החוק המדובר שעליו ראש האופוזיציה יעיד, "חוק המס", ראש הממשלה נתניהו רצה להאריך את ההארכה לפטור ממס לתושב חוזק לתקופה ארוכה של יותר מ-10 שנים. בכתב האישום בתיק 1,000 מתואר איך נתניהו ביקש להאריך את תוקף החוק על מנת לעזור למילצ'ן. בכתב האישום עוד נטען כי בעזרת חוק זה, וחוקים דומים, נתניהו ניסה לסייע חברו מילצ'ן.
בנוסף, בכתב האישום מתואר איך מילצ'ן פנה לשר האוצר דאז לפיד וביקש ממנו להפעיל את לחציו על מנת לאריך את הפטור. החוק אף כונה "חוק מילצ'ן" בזמנו עקב ההבנה שהחוק "מותאם אישית" למיליארדר.
כפי שנכתב בכתב האישום: "באוגוסט 2013 פנה מילצ'ן לשר האוצר באותה עת, יאיר לפיד, ביחד עם עורך דינו פנחס רובין, בבקשה כי יתקין תקנות שיאפשרו את הארכת הפטור. לפיד העלה הסתייגויות ביחס לבקשה, הפנה אותה לבדיקת גורמי המקצוע במשרד האוצר, ובהמשך לכך הבהיר למילצ'ן כי אין בכוונתו לקדם את התקנת התקנות באופן שיסייע לו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה