משפט

אפרת רייטן תייצג את האופוזיציה? לפיד וגנץ ברגעי הכרעה

איחוי קרעים באופוזיציה: אחרי שיאיר לפיד ביקר את שותפיו הטבעיים והפנה חיצי ביקורת בעיקר כלפי המחנה הממלכתי שהביעו הסתייגות מבחירתה של קארין אלהרר, נפגש לפיד עם גנץ במטרה לסכם על זהות נציגת האופוזיציה. בדקנו מי המועמדת המועדפת על ראשי האופוזיציה? כל הפרטים
דוד זולדן | 
בני גנץ, יאיר לפיד, פנינה תמנו שטה, קארין אלהרר, אפרת רייטן (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, תומר נויברג, יונתן זינדל)
מתוח באופוזיציה לקראת הכרעה בוויכוח הפנימי, מי ייצג אותה בוועדה למינוי שופטים? בעיקרון יש לאופוזיציה מקום אחד בוועדה וכך לפי התקנון. מבחינת מועמדויות, אם הקואליציה תציג מועמד אחד, אפשר שיהיו כמה מועמדים מטעם האופוזיציה. בתרחיש לפיו הקואליציה תציע 2 מועמדים אזי האופוזיציה אכן צריכה להתכנס ולהחליט על מועמד אחד מוסכם מטעמה כאשר וההצבעה על המועמדים היא בבחירות חשאיות.
לאפרת רייטן יתרון ברור גם כי היא נבחרה כבר בקדנציה הקודמת ברוב קולות (67, כשהקואליציה דאז, היום האופוזיציה הייתה 61). היא ביחסים טובים גם עם השותפים האחרים מחוץ למפלגתה ואהודה גם בקרב האופוזיציה וגם בקרב הקואליציה. רייטן מצטיירת כמי שאפשר לנהל אתה שיח ענייני ולהגיע להסכמות רחבות. גם יש לה כמובן את הניסיון המקצועי המשפטי כעו"ד - מגשרת.
הבחירות לוועדה לבחירת שופטים יתקיימו ב-14 ביוני והמרוץ לבחירת נציגי הועדה החשובה מתחמם. נכון לעכשיו אין הסכמה בין המפלגות בנוגע למועמד מוסכם על האופוזיציה. אחרי שיש עתיד עדכנו כי קארין אלהרר היא המועמדת הרי שבמחנה הממלכתי מיהרו להציג את פנינה תמנו שטה ובמפלגת העבודה הציעו את אפרת רייטן כמועמדת מטעמם.
יממה סוערת עברה על מפלגות האופוזיציה סביב המחלוקת מי יבחרו כנציגים בוועדה לבחירת שופטים אולם היום נדמה שמסתמנת פשרה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נפגשים כעת (רביעי) בכנסת במפגש שנועד להציג חזית אחידה בסוגיה אחרי ההתכתשות הפומבית בין השניים.
השם החם בליכוד: גלית דיסטל או מועמד מעוצמה יהודית (לימור סון הר מלך) כי זה מה שנתניהו הבטיח להם בהסכמים הקואליציוניים. בקואליציה צריכים שני שרים: כלומר, לוין ועוד שרה. שיקול הקואליציה האם זה יהיה ח"כ מהליכוד או שוב מעוצמה יהודית כי זה מה שהתחייבו בהסכמים הקואליציוניים ובעצם הם יכולים להעמיד שני מועמדים ח"כים לבחירה.
האם הסאגה מגיעה לסופה? יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לא היסס לחבוט בשותפיו באופוזיציה שלא מיהרו לתמוך במועמדת מטעמו עליה הכריז כבר לפני כשבועיים (קארין אלהרר) על רקע הכוונה להביא להצבעה במליאת הכנסת את בחירת שני נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. לפיד תקף בחמת זעם: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".
עוד ציין לפיד כי: "באמצע חודש יוני הכנסת אמורה לבחור בבחירה חשאית את מועמדיה לוועדה, ולמרות שאין חובה חוקית לבחור נציג קואליציה ונציג אופוזיציה – מסתמן שהנוהג הזה יישאר גם הפעם".
במחנה הממלכתי כזכור, לא אהבו בלשון המעטה את ההצנחה של אלהרר ומבקשים לשריין נציג מטעמם. עד השבוע הבא, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה יכריז על קיום הבחירות, ויפתח את ההרשמה למועמדי הגושים.
יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן חתום על ההצעה לפיה נציגות הכנסת בוועדה תגדל לחמישה חברים ומתוכם שלושה מסיעות הקואליציה ושניים מסיעות האופוזיציה, אלא שההצעה נבלמה במסגרת הקפאת החקיקה המשפטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה