בארץ

המאבק סביב חוק הארנונה: האם ראשי עיר יעתרו לבג"ץ?

בין ראשי הערים שהודיעו כי יפנו: רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, עמיר ריטוב, ראש המועצה המקומית לב השרון, רפי סער ראש עיריית כפר סבא, עידו גרינבלום ראש המועצה המקומית קריית טבעון וישראל גל, ראש עיריית קריית אונו
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
האם המאבק בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והרשויות המקומיות סביב חוק קרן הארנונה עומד בפני החרפה? ב-N12 דווח היום (רביעי) כי חמישה ראשי עיר ממפלגת העבודה שוקלים לעתור נגד החוק בבג"ץ. 
בין ראשי הערים שהודיעו כי יפנו: רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, עמיר ריטוב, ראש המועצה המקומית לב השרון, רפי סער ראש עיריית כפר סבא, עידו גרינבלום ראש המועצה המקומית קריית טבעון וישראל גל, ראש עיריית קריית אונו.

"ביזה של כספי התושבים, שנטל המס גם כך גבוה. החוק יעודד בינוניות ונכשלות", אמר ישראל גל. "חוק הארנונה במתכונתו הנוכחית הוא ביזה של כספי התושבים, שנטל המס גם כך גבוה עליהם. רשויות מקומיות שהתנהלו באחריות, השקיעו רבות והגיעו למצב של איזון כלכלי, יכולות למצוא עצמן בחדלות פירעון בשל חוק זה. החוק נעשה בצורה כוחנית וברוטלית ויש בו פגמים רבים. החוק לא יעודד שום בנייה אלא רק בינוניות ונכשלות".
"נלך לבג"ץ, כדי להוריד את החוק הזה שעבר במחטף דרך חוק ההסדרים, כדי לא לעורר עליו דיוני אמת כחוק חשוב מן המניין. בחוק זה ליקויים רבים, אלחם עד תום למנוע את הגזל של כספי הציבור", הוסיף גל. 
בריאיון ל-ice, אמר שר האוצר בנושא: "יש כאן הרבה פייק ניוז, הרבה דיסאינפורמציה. צריך לזכור שאנחנו, כלומר המדינה, משקיעים עכשיו המון כסף בשדרוג החיים בגוש דן זה אומר רכבת קלה, מטרו וכן הלאה. המדינה משקיעה המון כסף בזה אז יהיה נכון שהרשויות האלה יחלקו חלק קטן מההכנסות שלהן עם רשויות שלא מקבלות את השדרוג הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה