בארץ

נשיא ארה"ב ביידן בברכה ליום העצמאות: "שולח איחולים לעם ישראל"

ג'ו ביידן שיגר ברכה לעם ישראל לרגל יום העצמאות ה-75 של המדינה וכתב: "כידיד ותומך של מדינת ישראל, פעלתי במשך כל הקריירה שלי כדי להעמיק ולחזק את השותפות שלנו". ביידן התייחס לסערת הרפורמה המשפטית ואמר כי הבסיס למערכת היחסים בין שתי המדינות היא הדמוקרטיה הישראלית

מערכת ice |  1
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שלח הלילה (רביעי) ברכת יום עצמאות שמח לעם ישראל. ביידן כתב: "בשם העם של ארצות הברית, אני שולח איחולים לעם ישראל בזמן שהוא חוגג 75 שנות מדינה". ביידן התייחס ברמיזה לרפורמה המשפטית שנעצרה לבינתיים ואמר שהבסיס למערכת היחסים בין שתי המדינות היא הדמוקרטיה הישראלית.
"כשהכריז דוד בן גוריון על עצמאותה של ישראל ב-1948, הוא הכריז על הולדת מדינה 'המבוססת על חופש, צדק ושלום'", אמר. "11 דקות בלבד לאחר מכן הכריז הנשיא טרומן כי ארצות הברית תהיה האומה הראשונה שתכיר בממשלת ישראל. כיום, אנו עדיין גאים להיחשב בין הראשונים מבין חבריה ובני בריתה של ישראל. ארצות הברית מכירה בחוסנה של הדמוקרטיה הישראלית - הבסיס למערכת היחסים האיתנה והמיוחדת שלנו".
"כידיד ותומך של מדינת ישראל, פעלתי במשך כל הקריירה שלי כדי להעמיק ולחזק את השותפות שלנו, וראיתי ממקור ראשון את היתרונות של שני העמים שלנו", הוסיף הנשיא האמריקני, "יחד, השגנו התקדמות יוצאת דופן במדע, רפואה וטכנולוגיה שתועיל לאנשינו לדורות הבאים. המשכנו לעבוד יחד כדי ליצור מזרח תיכון משגשג, שליו ומשולב יותר. וכשותפים חזקים, אנחנו עובדים יחד כדי לבנות בריתות חדשות, וכדי לעמוד באתגרים של המאה ה-21 כמו שינויי אקלים ובריאות גלובלית".
"היום, כשאנו מציינים 75 שנה להקמת מדינת ישראל, אנו מאשרים מחדש את ידידותנו ומחויבותנו המתמשכת לביטחונה של ישראל", סיכם הנשיא את דבריו והוסיף ובירך בעברית "יום עצמאות שמח".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דמוקרטיה ליבראלית
    יעקב 04/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיוני שראש הממשלה נתניהו וחבריו יפנימו היטב את דברי הנשיא ביידן. הרע מאוד עוד לפנינו ובקיצור אינו מפתיע: איראן מתכננת מתקפה משולבת של כל שליחיה על ישראל:מתימן,מסוריה,מלבנון, מעזה ומערביי ישראל ויו"ש - עם גיבוי רוסיה וסין ומדינות המפרץ. ארה"ב ? לא תתערב כשישראל מתאבדת כדי להפוך לדיקטטורה. לא אחת הבהירו לאורך עשרות שנים בכירים אמריקנים שישראל אינה נכס אלא לעיתים אף נטל והמשפיע היחידי על תמיכתה בישראל שהיא ד מ ו ק ר ט י ה ל י ב ר א ל י ת ובית לעם היהודי הנרדף והנטבח. על ישראל להיות מ ו פ ת ד מ ו ק ר ט י ה ל י ב ר א ל י ת שבה גם אין איפה ואיפה וכולם נושאים בנטל השירות וכולם בעבודה מפרנסים את עצמם ואת ילדיהם ולא? המדינה תקרוס ולא תהיה מדינת-ישראל. לכן היה גם על ישראל לנצל את המתקפה המשולשת שהיתה עליה מעזה ומלבנון ומסוריה לפני מספר שבועות כדי להשמיד כל שניתן שאצל אויביה שלעיל,כי כך: מפחיתים מיכולות האוייב. משיגים הרתעה. לנו ראש ממשלה מוגבל וחלש ומבוהל מתוצאות אפשריות של משפטו,לכן משקיע את כולו ואת כולנו בהפיכה מישטרית לדיקטטורה רבנית בראשותו - וכבר שר המשפטים לוין הודה בכך. https
    סגור