בארץ

אחדות מפתיעה בוועדת החוקה: על מה הסכימו רוטמן וקריב?

אחדות דעה מפתיעה נרשמה היום בוועדת החוקה בכנסת בין חה"כ רוטמן וחה"כ קריב. במסגרת דיון על הצעת חוק שתדרוש דיווח של גופים פיננסיים ישראלים לרשות המסים, שני הצדדים העידו כי מדובר בהצעה בעייתית
מערכת ice | 
שמחה רוטמן (צילום Olivier Fitoussi/Flash90)
היום התכנסה ועדת חוק, חוקה ומשפט לדיון בנושא הצעת חוק שתדרוש מבנקים, חברות כרטיסי אשראי וגופים פיננסיים נוספים לדווח כל חצי שנה על החשבונות העסקיים שהיא מנהלת. מטרת ההצעה היא לאתר ולמגר תופעות של הון שחור. למרות המטרה הטובה לכאורה, התנגדות רבה נרשמה להצעה הנוכחית הן מצד שמחה רוטמן והן מצדו של גלעד קריב.
רשות המסים הייתה הנציגה שעודדה את המהלך, היות שזה הוא תפקידה לאתר את הבעיות הללו. נכון לעת זו היא פעולת במסגרת זו תחת אמנה של ה-OECD. משמע, גופים מחו"ל מדווחים לה על חשבונות ישראלים והרשות מדווחת למדינות על חשבונות זרים. לטענת הרשות כך אותרו חמישה מיליארד דולר, כך לפי כלכליסט.
הטענה הנגדית מצד הוועדה היא כי מדובר בפגיעה ניכרת בפרטיות. רוטמן אף אמר בדיון: "אני מציע שתחושו את האווירה בחדר, תעשו חשיבה מחדש על הנושא ותחזרו עם יותר מידע לגבי מה שמקובל בחו"ל", ויש לציין שגם בנק ישראל, לא הציג עמדה לכאן או לשם בדיוק, נדרש להציג את דעתו בדיון הבא בנושא.
יו"ר הרשות, ערן יעקב, הציג עמדה שטענה כי החוק יעזור לגבייה להיות מדויקת וכי מדובר בהצעת חוק שכבר עלתה ב-2015 ומאז הוכנסו בה בלמים שממגרים את הפגיעה בפרטיות וזאת לאור הערה של חה"כ קריב בנושא. מצד איגוד הבנקים נאמר בדיון כי ישנו קושי להבחין בין חשבונות עסקיים ופרטיים. על כן, בהתאם למהלך הדיון, אין צפי כי החוק יעבור בצורתו הנוכחית בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה