בארץ

העברת לפיד הזיכרון: לוחמי מג"ב דרום מארחים שורדי שואה

בערב יום השואה יתארחו שורדי שואה מסניף אשקלון והשפלה הדרומית של עמותת "עמך" בבסיס מג"ב יד מרדכי, בטקס ומפגש לזכרם של קורבנות השואה

מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
יום השואה הוא זמן לזכור ולהוקיר את ששת מיליון היהודים שנרצחו במהלך השואה, כמו גם את השורדים הרבים שחוו על בשרם את הפרק הנורא הזה בהיסטוריה. אף על פי שלעולם לא נוכל להבין עד הסוף את עוצמת פעולות האימה שבוצעו בתקופה זו, חשוב להכיר וללמוד מניסיונם של אלה שחוו אותם.
בטקס יום השואה שיתקיים בבסיס מג"ב יד מרדכי, יושאו שש משואות לזכר הנספים. ניצול השואה שאול שפילמן יליד שנת 1931 (וינה, אוסטריה), יספר את סיפורו האישי. נוסף על כך, יתקיים מפגש בקבוצות בין שורדי השואה הפעילים בעמותת "עמך" ובין לוחמי מג"ב דרום שיקשיבו לסיפוריהם ולחוויותיהם. הטקס והמפגש נועדו לשמר את זכר השואה ולהזכיר לנוכחים את חשיבות העמידה נגד אפליה, שנאה וגזענות על כל גווניה.
האירוע יתקיים בשיתוף פעילי עמותת "עמך", כ-60 שורדי שואה, ובמעמד מפקד מג"ב דרום - נצ"מ (ניצב משנה) תומר אלדר, מפקד הזרוע סנ"צ (סגן ניצב) משה דאבוש, לוחמים, לוחמות ומפקדי היחידה.
סגן ניצב משה דאבוש, מפקד זרוע סמ"ג: "לוחמי זרוע סמ"ג ולוחמי מג"ב דרום, מקיימים פעילויות עם ארגון "עמך" ושורדי השואה במהלך כל ימות השנה. גם השנה, בחרנו, להנציח את זיכרון ששת המיליונים יחד העמותה והשורדים. שמיעת העדויות והפעילות עם השורדים מחזקים את תחושת השליחות והערכים לפיהם הלוחמים והלוחמות פועלים מידי יום בשמירה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ותושבי הדרום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה