בארץ

יום העצמאות ה-75: תוספת של 5 מיליון שקל לתקציב; ואיפה רגב?

יום העצמאות יתקיים בקרוב, אך אנו טרם יודעים מי ידליק את המשואות בטקס המרכזי בהר הרצל. מתברר כי השרה רגב תחזור רק היום מחופשה במקסיקו ואז תחליט בנושא. כמו כן, התקציב של הטקס צמח השנה - במה הושקעו חמישה מיליון שקל?
מערכת ice | 
יום העצמאות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל יתקיים בעוד פחות משבועיים, אך הציבור הישראלי עדיין לא יודע מי נבחר להדליק את המשואות בטקס בהר הרצל. שרת התחבורה מירי רגב אמונה השנה על הטקס, אך תחזור מחופשה במקסיקו רק היום (חמישי) ועל כן מסתמן כי טרם החליטה על מבין 14 השמות שהונחו על שולחנה.
לצד העיכוב על הכרזת שמותיהם של מדליקי המשואות, מתברר כי השנה הטקס זוכה לשדרוג תקציבי. לפי דה מרקר, החשב הכללי הוסיף לתקציב הטקס כחמישה מיליון שקל, שהם תוספת של 60%. משמע, תקציב הטקס השנה עומד על 13.5 מיליון שקל. לפי מארגני הטקס, התוספת מגיעה לאור הצורך להציב מערכת בטיחות איתנה יותר, כמו גם לשם הוספת במות ושדרוג קטעים אומנותיים ותאורה.
לצד ההכנות האומנותיות מתקיימות גם אלו ההכנות הביטחוניות. השנה מארגני הטקס מודעים לכך שהם צריכים להיות מוכנים מראש למקרה בו תתרחש מחאה במקום, ולכן הקטעים האומנותיים מוקלטים מראש. עם זאת, קטעי הנאום של יו"ר הכנסת לא הוקלטו. כמו כן, רה"מ נתניהו לא ינאם השנה, אלא יספק את המארגנים עם קטע נאום מוקלט מראש.
כמו כן, המארגנים הוסיפו שהשנה הגיעו יותר מ-5,000 המלצות למדליקי משואות, 45% מהם המלצות על נשים. כאמור, השרה רגב אמורה להחליט על השמות הסופיים מתוך רשימה של 14 שמות שתקבל לשולחנה. השרה רגב אמורה לחזור היום מחופשה ועל כן ניתן להניח שנקבל תשובות רק בשבוע הבא. השנה ינחו את הטקס אקי אבני ומורן אטיאס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה