בארץ

"היער הוא התקווה לחיים": זה המיצב המטלטל שיושק ביום השואה

בערב יום השואה יושק בבת־ים מיצב אומנותי חדש ומטלטל, אותו עיצבה רינת יצחק, בת לאב ניצול שואה. הכניסה לתערוכה תהיה חופשית ובערב ההשקה יתקיים גם מפגש "זיכרון בסלון"
מערכת ice | 
המיצב של רינת יצחק (צילום Adam Newby, Studio 3713)
לקראת יום השואה, האומנית רינת יצחק משיקה תערוכה ייחודית שתחל ב-17.4.23 בערב ועד ה-4.5.23. בערב הפתיחה יתקיים גם מפגש "זיכרון בסלון", במעמד ראש עיריית בת־ים, צביקה ברוט, ובאירוח השורדת טולה בן שבת. אוצרת התערוכה היא אילנה כרמלי לנר.
התערוכה החדשה, שהכניסה אליו תהיה חופשית, תוצב בטרמינל עיצוב בת־ים - מתחם עיצוב חברתי שהקימה עמותת "לצאת מהקופסא". בתערוכה יועמד מיצב יער של גזעים חשופים שיוצג לעיני המתבוננים. את המיצב המטלטל ילווה וידאו ארט שיציג שריפה, ובניגוד לתקווה שביער על הצופים אמורה להשתלט תחושת כאב, חוסר אונים ועצב.
יצחק, בת לאב ניצול שואה, פירטה על המיצב: "היער הוא התקווה לחיים. הוא היה המקום אליו נמלטו היהודים. שם הם מצאו מקום מסתור. בין העצים הם הצליחו לשרוד ולהינצל". העצים במיצב מצוירים בדיו יפני על נייר שקוף שייתלה מהתקרה ויאפשר לאור לחדור ולייצר תחושה של יער.  משחקי האור והצל יעצימו את תחושת הפחד וחוסר האונים, אך גם את התקווה, ההצלה והחופש. 

צילום: Adam Newby/ Studio 3713
יצחק הוסיפה: "מאחורי כל מספר יש אדם. אדם שהיו לו חיים. הייתה לו משפחה שהוא יקר לה. אדם שלא זכה להגשים את חלומותיו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה