בארץ

לזכרם: שיתוף פעולה בין עמותת "שם ונר" ליד ושם

שיתוף פעולה בין עמותת "שם ונר" עם יד ושם באמצעותו יקיימו הדלקת נרות זיכרון הנושאים את שמותיהם וסיפורם של קורבנות השואה ביד ושם
מערכת ice | 
יום השואה (צילום shutterstock)
עמותת "שם ונר" תקיים לראשונה שיתוף פעולה עם יד ושם באמצעותו יקיימו הדלקת נרות זיכרון הנושאים שמותיהם וסיפורם של קורבנות שואה ביד ושם. במקביל, יוכל הציבור הרחב לאתר בתוך המאגר השמות הדיגיטלי של יד ושם את סיפורם של הנספים, להדפיס תווית עם השם של הנספה, ולהדליק לזכרו נר.
בעצרת הפתיחה הממלכתית לאירועי יום הזיכרון לשואה והגבורה אשר תתקיים ביד ושם, יוכל הקהל המשתתף בעצרת, להדליק נר זיכרון הנושא שמו של קורבן שואה באוהל היזכור טרם כניסתו לעצרת. במהלך יום השואה, יום שלישי ה-18.4.23 משעה 11:00 ועד לשעה 16:30, יוכלו המבקרים המגיעים לכיכר גטו ורשה ביד ושם לקבל נר זיכרון הנושא את פרטיו של קורבן השואה ולהדליקו. כל נר נשמה מנציח נספה אחד, מציג את פרטיו לצד ברקוד שניתן לסקירה ויאפשר העמקה בסיפור חייו.

שיתוף הפעולה בין שני הארגונים נוצר מתוך מטרה להביא את סיפורם של האנשים שנספו בשואה, להגדיל את מספר השמות והסיפורים העומדים מאחוריהם, ולדאוג כי זהותם לא תישכח והירצחם ייזכר לדיראון עולם.
אלישה יעקובי, מייסדת עמותת "שם ונר", מסרה: "מטרתנו המשותפת של 'שם ונר' ויד ושם הינה זיכרון אישי לצד הזיכרון הקולקטיבי, לזכור את האנשים שנספו בשואה כאנשים בעלי שם, זהות, משפחה. אנו שמחים כי לכל אדם מהעם היהודי תהיה כעת אפשרות להדפיס תווית אישית עם שם של אדם שנספה ולהדליק עבורו נר זיכרון אישי, משני אתרי האינטרנט שלנו. בשיתוף פעולה זה אנו מנחילים את זיכרון האדם הפרטי שנספה בשואה לדור שלנו ולדורות הבאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה