בארץ

ערב יום השואה: עשרות מבני ציבור יוארו

עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף השלטון המקומי והשלטון האזורי, יאירו את מבני הרשויות ומבני ציבור נוספים בצהוב, ערב לפני יום השואה, ב- 16.04 בשעה 19:30, כדי להעלות למודעות את החשיבות בשמירה על כבודם ורווחתם של ניצולי השואה ותמיכה בהם
דוד זולדן |  1
יזכור (צילום shutterstock)
בישראל חיים כיום 150 אלף ניצולי שואה ובכל יום הולכים לעולמם 50 מהם - 10 מהם חיו בעוני. עמותת אביב לניצולי השואה, בשיתוף השלטון המקומי והאזורי, יאירו בצהוב את מבני הרשויות ערב לפני יום השואה בסימן החובה המוסרית לכבודם ולרווחתם של ניצולי השואה.
"עמותת 'אביב לניצולי השואה' פועלת זה 15 שנים למען ניצולי השואה ומסייעת להם במיצוי מכלול זכויותיהם בארץ ובעולם ללא כל תשלום מצדם. אנו נמצאים במרוץ נגד הזמן, ויודעים כמה עוד נדרש לעשות על מנת לאפשר לניצולי השואה הגיבורים לסיים את חייהם בכבוד וברווחה", מסבירה אורלי סיון, מנכ"לית העמותה. "האור הצהוב במרחב הציבורי ערב לפני יום השואה, מזכיר לנו שלצד הזיכרון של השואה, חלה עלינו האחריות והחובה המוסרית לדאוג לרווחתם וכבודם של ניצולי השואה שחיים בתוכנו בכל עיר ועיר", מוסיפה סיון.
לצד עשרות הרשויות שיאירו את מבנה הרשות המקומית, עיריית ירושלים הודיעה כי תאיר את גשר המיתרים בכניסה לעיר ובנתניה יואר אצטדיון הכדורגל.
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "השלטון המקומי גאה לקחת חלק ביוזמה בעלת חשיבות רבה, להעלות את המודעות לרווחתם וכבודם של ניצולי השואה למשך שארית חייהם. זו האחריות המוטלת על כולנו כחברה וכמדינה".
שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש מועצת מרחבים: "מרכז השלטון האזורי, יחד עם השלטון המקומי ועמותות סיוע כאביב לניצולי שואה, פועלים כל העת על מנת לוודא שכל ניצול וניצולת שואה חיים ברווחה. אנו מבקשים מכם, תושבים יקרים, לפתוח את הלב, את העיניים ולהיות קשובים לכל צורך של ניצולי השואה ולדווח על כך במקרה הצורך. אנחנו נעשה הכל על מנת לוודא שכל צרכיהם מתמלאים".
בנוסף, ביום השואה 2023 – אביב לניצולי השואה מודיעה על הרחבת שירותי העמותה לניצולי השואה לייעוץ וסיוע במיצוי זכויותיהם גם כאזרחים וותיקים.
עמותת אביב לניצולי השואה, המסייעת לניצולי השואה למצות את זכויותיהם בארץ ובחו"ל ללא כל תשלום מצידם, מרחיבה בימים אלה את שירותי העמותה ומעניקה לניצולי השואה ייעוץ, ליווי וסיוע גם בתחומי סיעוד ורווחה ובהם: גמלאות הביטוח הלאומי, הנגשת הבית, עזרה ביתית, תג חניה לנכים, ביטוחי סיעוד וביטוחים משלימים של קופות החולים, וכן ייעוץ וסיוע משפטי לניצולי שואה ולאזרחים ותיקים אשר נפגעו מעסקה צרכנית לא הוגנת, רמייה ועושק.
"בישראל חיים כיום כ-146 אלף ניצולי שואה שממוצע גילם 85, כשליש חיים בגפם וכ-19,000 מניצולי השואה במצב בריאותי סיעודי. בגילם המתקדם, ניצולי השואה מתמודדים עם קשיים ואתגרים רבים שנובעים משילוב של מחלות זקנה והשלכות של פגיעות נפשיות ובריאותיות שנובעות מרדיפת הנאצים. הם מתמודדים עם המורכבות והקושי במיצוי זכויותיהם הן כניצולי שואה מול הגופים השונים בארץ ובחו"ל והן כאזרחים ותיקים שמתקשים למצות את זכויותיהם מול ביטוח לאומי, משרדי הממשלה השונים, ביטוחי סיעוד פרטיים ועוד", מסבירה אורלי סיון, מנכ"לית עמותת אביב לניצולי השואה.
"אנו רואים שקיים גם חוסר מיצוי זכויות בתחומים הקשורים לגיל השלישי, לקושי זה נחשפנו ביתר שאת כשפרצה מגיפת הקורונה ולמוקד הפניות של העמותה הגיעו מאות פניות בהולות של ניצולי שואה שנזקקו לעזרה מיידית בתחומי הסיעוד והרווחה. צוות העמותה התגייס באופן מיידי למתן מענה משום שהבנו שלניצולי השואה אין כתובת אחרת, הם פונים לעמותת אביב בשעת מצוקה ואנחנו פה כדי לתת להם את כל המענים הדרושים להם, לצורך כך בדקנו מה הם הצרכים המידיים של ניצולי השואה והשקענו מאמצים רבים בהרחבת הכלים המקצועיים של יועצי הזכויות שלנו, עורכי הדין והעובדות הסוציאליות של העמותה", מוסיפה סיון.
בשנת 2022, סייעה העמותה ל-8,650 ניצולי שואה במיצוי זכויות והטבות בשווי של 68 מיליון ₪, כמובן ללא כל תשלום מצידם. מתוך קבוצת ניצולי השואה שקיבלה סיוע מהעמותה בשנה זו, אלף ניצולי שואה קיבלו גם סיוע במיצוי זכויותיהם כאזרחים ותיקים בתחומי הסיעוד והרווחה בשווי של 6.5 מיליון שקלים.
סיון: "כשניצול שואה בן 80 מתקשר אלינו ומבקש סיוע, אנחנו רוצים לתת לו מענה מיידי וסיוע במכלול זכויותיו כניצול שואה וכאזרח ותיק, באופן המהיר, המקצועי והנגיש ביותר, ללא כל תשלום מצידו. הסיוע של העמותה ניתן הן במוקד ייעוץ טלפוני 5711* והן בסיוע מונגש בקהילה. אני מזמינה את כל ניצולי השואה לפנות אלינו כדי לבדוק האם הם ממצים את זכויותיהם הן כניצולי שואה והן כאזרחים ותיקים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יוזמה יפה ומוצדקת
    נתן מאיר 04/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשנים האחרונות כל מחלה או רעיון מקבלים צבע משלהם. מכל אלו אין ראוי משמירה על כבודם של ניצולי השואה. זו היוזמה היחידה שניתן לומר בוודאות שלא תתקיים בעוד פחות ממה 15 שנים במקרה הטוב - כי כבר לא יהיו ניצולי שואה. קורא להרים את הכפפה גם במרחב הפרטי
    סגור