בארץ

אושר בטרומית: הקמת מרכז להנצחת הרב חיים דרוקמן

הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת הר עציון במשך יותר מ-60 שנה וח"כ מטעם המפד"ל בשנים 1977 עד 1988 ו-1999 עד 2003
מערכת ice | 
הרב דרוקרמן (צילום פלאש 90)
מליאת הכנסת  היום (רביעי) אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להנצחת זכרו של הרב חיים דרוקמן, התשפ"ג-2023 של חבר הכנסת משה סולומון (הציונות הדתית). שלושים וארבע חברי כנסת תמכו מול 12 שהתנגדו. 
מוצע להקים מרכז להנצחת מורשתו ופועלו של הרב חיים דרוקמן, שבו גם מכון לחקר פועלו, ארכיון, ומוזיאון שיציג לציבור את מורשתו.
בדברי ההסבר נכתב: "הנצחת דמותו ופועלו של הרב חיים דרוקמן, כאחת מן הדמויות ההיסטוריות שעיצבו את החינוך הדתי במדינת ישראל, את תנועת הציונות הדתית ואת מדינת ישראל, היא צורך חינוכי לאומי ממדרגה ראשונה.
המחוקק הכיר זה מכבר בצורך זה באשר לדמויות היסטוריות מרכזיות אחרות, וכך נחקקו חוקים  שמכוחם הוקמו ופועלים מרכזים חינוכיים המנציחים את פועלם של האישים המרכזיים בתולדות הציונות והמדינה (לדוגמה: דוד בן-גוריון, יצחק בן-צבי ומנחם בגין)".
הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת הר עציון במשך יותר מ-60 שנה, במקביל להיותו ראש כלל ישיבות בני עקיבא בעשורים האחרונים מאז פטירתו של מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב משה צבי נריה זצ"ל, בשנת 1995, נשיא איגוד ישיבות ההסדר, וח"כ מטעם המפד"ל בשנים 1977 עד 1988 ו-1999 עד 2003.
כרב חשוב בעל מעורבות פוליטית עמוקה, שימש בשנים האחרונות כמעין מורה דרך לפוליטיקאים מהגילגולים החדשים של המפד"ל, ובין הפוליטיקאים שהתייעצו איתו היו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, איילת שקד, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה