בארץ

הרב חיים דרוקמן נפטר בגיל 90: "נפלה עטרת ראשנו"

זקן רבני הציונות הדתית, שעמד בראש תנועת בני עקיבא וישיבת אור עציון, כיהן כח"כ מטעם המפדל ושימש בשנים האחרונות מתווך בין מפלגות הציונות הדתית לבין הליכוד, נפטר בגיל 90
מערכת ice | 
הרב דרוקמן (צילום דוברות איגוד ישיבות ההסדר)
"נפלה עטרת ראשנו" – במלים אלו נפתחה הודעה שיצאה הערב (ראשון) מישיבת הר עציון, אחת הישיבות הציוניות-דתיות הגדולות בישראל, שבישרה על פטירתו של גדול רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן זצ"ל, בגיל 90.
הרב דרוקמן כיהן כראש הישיבה במשך יותר מ-60 שנה, במקביל להיותו ראש כלל ישיבות בני עקיבא בעשורים האחרונים מאז פטירתו של מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב משה צבי נריה זצ"ל, בשנת 1995, נשיא איגוד ישיבות ההסדר, וח"כ מטעם המפד"ל בשנים 1977 עד 1988 ו-1999 עד 2003.
כרב חשוב בעל מעורבות פוליטית עמוקה, שימש בשנים האחרונות כמעין מורה דרך לפוליטיקאים מהגילגולים החדשים של המפד"ל, ובין הפוליטיקאים שהתייעצו איתו היו ראש הממשלה לשער נפתלי בנט, שרת החוץ בהווה איילת שקד, ושר האוצר הבא בצלאל סמוטריץ'.

השרה איילת שקד כתבה כי "הרב גילם בחייו את השילוב של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, העמיד דורות של תלמידים אותם חינך לדרך של תורה ועבודה, והיום הם לוקחים חלק משמעותי בליבת העשייה בחברה הישראלית". היא ציינה כי "לאורך השנים בפוליטיקה הישראלית בהם התייעצתי איתו, הקשר בינינו התהדק וזכיתי לגלות שהרב בעל עין טובה, חכמת חיים ואדם שיודע לקבל את האחר. הרב, שחייו שזורים בסיפור הקמתה של מדינת ישראל ושיבת העם היהודי לארצו, ידע להכיל את המורכבויות והמתחים הקיימים כאן והכל מתוך ראיה אחראית ומתונה. בפטירתו איבדנו אדם שהקדיש את כל כולו למדינת ישראל לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל ולציונות הדתית שהיו כה חשובות לו".
ח"ע סמוטריץ' ספד וכתב כי "בשנים האחרונות זכיתי לחסות בצילו של הרב וללמוד הנהגה ציבורית מחוכמתו, מענוותנותו, מצדקתו ומהנהגתו. הרב דרוקמן זצ"ל היה ענק שבענקים באהבת ישראל שלו, וראה כל יהודי בבחינת 'כולך יפה רעייתי ומום אין בך' (מתוך שיר השירים א', ט"ו). הרב חי במסירות נפש אדירה למען כלל ישראל כל חייו, ואפילו בשבועות האחרונים זכיתי ונכנסתי לרב לשיח ולעצה בשעות הקטנות של הלילה. עד ימיו האחרונים, אין רגע שהרב לא היה פנוי וזמין להתגייסות למען כלל ישראל. עם ישראל והעולם כולו הפסיד את אחד מענקי הרוח של דורנו – איש צדיק, איש חינוך, איש שכל כולו מוקדש לתורת ארץ ישראל, לעם ישראל ולארץ ישראל".
תנועת נאמני תורה ועבודה, שכאמור הרב דרוקמן עמד בראשה, מסרה כי הרב "היה מעל הכל מחנך ומורה דרך עבור רבים מבני הציונות הדתית, וזכה להקים דור גדול של תלמידים, רבנים ומחנכים, הממשיכים את דרכו. הרב דרוקמן פעל במסירות נפש יוצאת דופן לאורך שנות חייו, ודמותו תעורר לעד השראה בקרב כלל הפועלים בתחומי העשייה השונים לקידום ומימוש האתגר הציוני בן-זמננו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה