בארץ

היועמ"שית תחת מתקפה מימין: "היועצת השמאלנית לממשלה"

הצעת החוק של ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) קובעת כי "לא ניתן להשלים עם מצב שבו איש כוחות הביטחון המסיים למלא את תפקידו באירוע מבצעי או באירוע טרור, מובל באזיקים מזירת האירוע. חיילי צה"ל הופכים להיות מושתקים בביצוע משמירותיהם מפחד אימת הדין, ולכן נדרש השינוי". היועמ"שית מתנגדת להצעה וגוררת מתקפה מימין
דוד זולדן | 
יצחק קרויזר, גלי בהרב מיארה (צילום נועם מושקוביץ דוברות הכנסת, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יו"ר סיעת עוצמה יהודית בכנסת ח"כ יצחק קרויזר מצטרף למתקפה של יו"ר מפלגתו, השר בן גביר נגד היועמש"ית בהרב מיארה. 
בראיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5fm אמר ח"כ קרויזר כי: "ממשיכים בקו של היועצת השמאלנית לממשלה שהתחילה את מסע הבחירות שלה לממשלה. אני רואה את ההתערבות שלה ואת השיקולים ודעותיה הפוליטיות, שלא ענייניות בכך שהיא מתערבת באופן בוטה, אפילו בסבב מינויים רגיל שמתבצע במשטרה ומנסה לפגוע בקשר בין המפכ"ל לשר לביטחון פנים". 
ח"כ יצחק קרויזר סיכם: "אני חושב שהגיע הזמן שממשלת הימין תקבל החלטה בעניינה ואני חושב שהגיע איזה שהוא זמן שנקיים החלטה, כי הדעות הפוליטיות שלה משתלטות על ההחלטות המקצועיות שלה וזה כבר בריש גלי". 
מוקדם יותר, יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לחוו"ד היועמ"שית נגד חוק חסינות לשוטרים וחיילים ואמר: "כצפוי היועמ"שית מתנגדת אוטומטית לחוק חסינות לחיילים, וכרגיל אצלה - אנחנו מקבלים את חוות דעתה בתקשורת. זו עוד יוזמה שבעד חיילי צה"ל ונגד אויבנו, שבלשכת היועמ"שית מתנגדים אליה".
הצעת החוק של ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) קובעת כי חיילים, שוטרים, אנשי שב"כ, משמר הכנסת ומתנדבים בשירות הלאומי יהיו חסינים בפני כל פעולה משפטית בשל פעולה שביצעו או פקודה שנתנו במסגרת מילוי תפקידם לשם עיכוב או מניעה של ביצוע מעשה טרור. עוד נקבע כי הם לא יישאו באחריות פלילית ולא ייחקרו כחשודים בשל פעולות כאלו – גם אחרי סיום העסקתם. עם זאת, נקבע כי תוקם ועדה שתוכל להסיר את החסינות למרות החוק.
"לא ניתן להשלים עם מצב שבו איש כוחות הביטחון המסיים למלא את תפקידו באירוע מבצעי או באירוע טרור, מובל באזיקים מזירת האירוע" נכתב בהצעה. "חיילי צה"ל הופכים להיות מושתקים בביצוע משמירותיהם מפחד אימת הדין, ולכן נדרש השינוי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה