בארץ

מפקד חיל האוויר נפגש עם הטייס שהושעה בטענה שעודד סרבנות

אלוף תומר בר נועד הבוקר עם אל"מ במיל' גלעד פלד, אותו השעה אתמול בטענה שתיאם אי התייצבות של טייסים לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית. הטייס טוען: "מעולם לא קראתי למישהו לסרב, נהפוך הוא"
מערכת ice | 
מטוס F16 אילוסטרציה (צילום משה שי פלאש 90)
מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר נפגש הבוקר (שישי) עם הטייס שהושעה, אל"מ במיל' גלעד פלד, ממובילי מחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית. פלד שביקש את הפגישה ניסה לשכנע את בר לחזור בו, והכחיש כי עודד מחאת טייסים בחיל האוויר.
במכתב ששלח אמש אל"מ פלד לחבריו בחיל האוויר, כתב: "חברים יקרים, ראשית, תודה על התמיכה והאהבה הרבה בשעה שאינה קלה עבורי. בשבועות האחרונים יחד עם כמה מחברי, אנשי המילואים מטייסות החיל, ניסינו להבין את משמעויות החקיקה עלינו כלוחמים. לצערי, החיל טרם עסק בהשלכות החקיקה הבהולה הזו. השלכות החקיקה הובילה אותנו לפנות למפקד החיל ולהציג לו את התמונה המורכבת.

"במעלה הדרך מנענו כמה יוזמות לפעולה של אנשים שקיבלו מאתנו אוזן קשבת וראו שהפערים והאתגרים סופסוף מוצפים מעלה. קבוצת הלוחמים היקרה הזו מעולם לא קראה ולא ביקשה מאף לוחם בחיל לבצע פעולה כלשהי. נהפוך הוא. רק ביקשה לשמור על לכידות החיל ולהימנע מכל פעולה".
"אנו נמצאים בתקופה סוערת ושבירה. אני יודע שרבים חשים סערת רגשות בעקבות השעייתי. פיקוד החיל היקר שלנו נמצא באתגר על סף הבלתי אפשרי. המשיכו לעמוד מאחורי המפקדים. הקבוצה שלנו יחד איתי תמשיך להציף את הסכנות החמורות שבתהליך החקיקה וכולנו נמשיך לשמור ולהגן על מדינה יהודית ודמוקרטית".
מפקד חיל האוויר טען כי אל"מ פלד תיאם וסנכרן אי התייצבות של אנשי מילואים לטייסות, ולכן אין לו יותר אמון בו. "אני אוהב אותו בכל ליבי, אני מכיר אותו הרבה שנים, מכבד אותו ואני עדיין המפקד שלו", ציין אלוף תומר בר, "אל"מ ג' יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה