קריירה ולימודים

אחד ממובילי מחאת טייסי המילואים הודח מחיל האוויר

על פי דיווחים, מפקד חיל האוויר השעה את אל"מ במיל' גלעד פלד לאחר שראה בניסיונותיו לצרף טייסים אחרים למחאה כקריאה להמרדה 
מערכת ice |  1
מטוס F16 אילוסטרציה (צילום משה שי פלאש 90)
אחד ממובילי מחאת טייסי המילואים נגד הרפורמה המשפטית הושעה מחיל האוויר עד להודעה חדשה, כך דיווח N12 היום (חמישי). אל"מ במיל' גלעד פלד, טייס בכיר ונוסה שהוביל גיחות רבות, היה עד לפני כמה חודשים מפקד בסיס רמת דוד. 
בראשון, הכריזו 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית, אך במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם".
על פי הדיווח של N12 שנעשה לאחר חשיפה של מערכת "עובדה", החלטתו של מפקד חיל האוויר תומר בר לא נבעה מהעובדה שפלד עצמו סירב להתייצב, אלא נסיונותיו לשכנע טייסים נוספים להצטרף אליו, שהצבא ראה בגדר קריאה להמרדה. 
"אמש קיים מפקד חיל האוויר שיח פיקודי עם אל"ם במיל' ג'", נמסר מדובר צה"ל. "השיח עסק בהמשך שירות המילואים שלו לאור התנהלותו סביב אירועי השעה. בסיום השיחה הודיע מפקד חיל האוויר לקצין כי לאור התנהלותו, לא יוכל להמשיך במילואים עד הודעה חדשה, מאחר שפעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין".
בצה"ל הוסיפו: "הקצין יהיה רשאי להביא את טענותיו בפני הרמטכ"ל, טרם קבלת החלטה סופית בעניין המשך שירותו. צה"ל מוקיר את משרתיו במילואים, מכבד את זכותם כאזרחים לפעול על פי צו מצפונם, לצד הותרתו מחוץ לכל מחלוקת ציבורית, לשם שמירה על כשירותו של צה"ל ואמון הציבור בו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מפקד חיל אויר פחדן
    מפקד חיל האויר 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפקד פחדן שלא מקבל שבדמוקרטיה אפשר להיות חלוקים בדעות שאוויש
    סגור