בארץ

הרמטכ"ל לנתניהו: חוששים מהתפשטות סרבנות המילואימניקים

קידום הרפורמה המשפטית הובילה לקריאות מאנשי מילואים משלל יחידות בצה"ל שאם תעבור, יסרבו להתייצב ליחידתם 
מערכת ice | 
הרצי הלוי (צילום ויקיפדיה-דובר צהל)
בשיחת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי צה"ל חושש מהתפשטות תופעות הסרבנות של חיילי המילואים כמחאה על קידום הרפורמה המשפטית, כך דווח היום (ראשון) N12. 
במקביל, גם שר הביטחון יואב גלנט שנפגש עם הרמטכ"ל ודן עימו בנושא, התייחס לסרבנות: "המצב היום מחייב לדבר, ומהר. אני פונה מכאן לכל חייל ולכל קצין - צה"ל הוא כלי המגן של מדינת ישראל ואנשי המילואים הם חלק ממקור עוצמתו הגדולה. השאירו את הוויכוח הפוליטי מחוץ לצה"ל זה בנפשנו. ניצבים בפנינו אתגרים חיצוניים כבדים ומורכבים, כל קריאה לסרבנות פוגעת בתפקודו של צה"ל ויכולתו לבצע את משימותיו".
אמירותיו של הרמטכ"ל מגיעות כאשר מחאת המילואימניקים צוברת יותר ויותר תאוצה.
היום הכריזו 37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה. הטייסים הודיעו כי כן יתייצבו לפעילות מבצעית, אך במקום יום האימון הם מתכוונים לקיים מפגש מילואים שיעסוק בנושא "דמוקרטיה ואחדות העם".
בשישי האחרון, כ-130 מילואימניקים מיחידת יהל״ם (יחידה הנדסית למשימות מיוחדות), החתומה על מבצעים מיוחדים רבים כמו מגן צפוני, שיגרו מכתב חריג לשר הביטחון גלנט, המתריע בפני הרפורמה המשפטית והשפעותיה על המדינה ובפרט על משרתי המילואים ביחידה. על המכתב חתומים קצינים ולוחמים במילואים מהיחידה האמונה על משימות הנדסיות מיוחדות.
מכתב זה מצטרף ליחידות רבות שהביעו קריאות דומות, ביניהן יחידת דובדבן, יחידות 8200 ו-9900 ש חיל המודיעין ויחידת 669 של חיל האוויר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה