בארץ

ביש עתיד מתנגדים למתווה החדש: "תעצרו את החקיקה"

סדקים במתווה החדש לפשרה על רקע מחאת הרפורמה המשפטית. ביש עתיד מתנגדים לכל מתווה עד אשר החקיקה תיעצר. גם אחד מכותבי המתווה, גיורא איילנד, לא בטוח - "הייתי כותב הצעה אחרת"
מערכת ice |  1
יאיר לפיד אורנה ברביבאי (צילום יוסי זליגר פלאש 90)
מתווה חדש לפשרה על רקע מחאת הרפורמה המשפטית שהעלו שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, פרופ' יובל אלבשן, מוביל מחאת ההייטק גיורא ירון ואלוף במיל' גיורא איילנד, אותה גיבשו בימים האחרונים, שזכתה לתמיכה בקרב גורמים פוליטיים בכירים, לא זוכה לתמיכת האופוזיציה וראש האופוזיציה יאיר לפיד.
"תעצרו את החקיקה, נשב ונדבר. זו לא גזירת גורל, לא יקרה שום דבר", אמרה חברת הכנסת אורנה ברביבאי בתוכנית הבוקר בערוץ 12. "גם מבחינת הצד השני, מה החוכמה הגדולה להגיד: זה מתווה כזה או אחר? להיפך, שימו את זה על השולחן ותנו לנו להתייחס באופן ענייני לכל סעיף, להגיד מה המשמעות".

ברביבאי הכחישה כי ההתנגדות לכל מתווה שמוצא מטעם מפלגת יש עתיד נובעת מהרצון להפיל את הממשלה. "אני לא מנכסת את המחאה ליש עתיד. אולי מצפים שאגיד אחרת, אבל המחאה הזאת עממית. העם אומר את דברו בצורה הכי ישירה".
למרות התמיכה במתווה מטעם גורמים פוליטיים בכירים, נראה כי אחד מכותבי הפשרה, גיורא איילנד, אינה מרוצה ממנה. "אם הייתי צריך לכתוב את ההצעה כפי שאני חושב שהיא ההצעה הטובה ביותר, הייתי כותב הצעת אחרת – הרבה יותר מרחיקת לכת נגד הרפורמה", סיפר איילנד באותה התוכנית. "אבל, החוכמה היא לא להציע משהו נהדר שלא יתקבל, אלא משהו שיש סיכוי שיתקבל על ידי כל צד – קודם כל הקואליציה, ובהמשך הדרך גם על ידי האופוזיציה. לכן אנחנו בין הטיפות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגובה
    משה 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי אלה יש שדורשים לעצור את החקיקה. זה שהצלחתם לגנוב ממשלה עם מנכל מועצת ישע לשעבר לא אומר שיש לכם זכות וטו על המדינה. העם אמר את דברו והגיע זמן שהימין ימשול באמת.
    סגור