בארץ

היועמ"שית התנגדה אבל השרים אישרו את חוק הנבצרות

חוק הנבצרות של הקואליציה מבשיל למרות התנגדות היועמש"ית. לפי החוק - ראש הממשלה יוכל לצאת לנבצרות רק אם 90 ח"כים יצביעו על כך ורק במקרה של אי-מסוגלות נפשית או פיזית למלא את תפקידו
דוד זולדן | 
טלי גוטליב, אופיר כץ, יריב לוין, איתמר בן גביר, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אוליביה פיטוסי, שיר טורם)
חוק הנבצרות עבר בוועדת השרים לחקיקה וצפוי לעלות לקריאה טרומית השבוע. המשנה ליועמ"שית עו"ד גיל לימון, פרסם חוות דעת נגד החוק וכתב כי "חקיקה כזו ללא מנגנון חלופי, עלולה להוביל למצבי קיצון" אך השרים ראו בה בגדר המלצה בלבד ואישרו את החוק בוועדת שרים לקראת קריאה טרומית.
הצעת חוק הנבצרות עברה היום בוועדת השרים לחקיקה ותעלה לקריאה טרומית עוד השבוע, כנראה ביום רביעי. המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון פרסם את חוות הדעת נגד הצעת החוק, לפיה נבצרות ראש ממשלה תהיה אך ורק בשל אי-מסוגלות פיזית או נפשית של רה"מ למלא את תפקידו. כמו כן, מגדירה הצעת החוק את המצב הקיים וקובע כי רק הממשלה והכנסת תוכלנה לקבוע נבצרות שלא בהסכמת ראש הממשלה ובאילו תנאים.
"ראשית יש מקום לשקול האם אכן ראוי ומוצדק להגביל את הנבצרות אך ורק לטעמים של אי מסוגלות פיזית, בריאותית ונפשית", נכתב בפתח חוות הדעת, "במצב המשפטי הקיים, הוכרה האפשרות התיאורטית לקיום נבצרות בשל מצבים נוספים, וזאת בנסיבות חריגות וקיצוניות ביותר ועל בסיס תשתית ראייתית כבד משקל. ביטול אפשרות זו בחקיקה ללא הצגת מנגנון חלופי, עלול להוביל למצבי קיצון בהם לא יהיה מענה חוקי הולם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה