בארץ

חוק 'דרעי 2' אושר בקריאה טרומית, יחזור לכהן כשר?

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את "חוק דרעי 2", המציע לתקן את חוק יסוד: הממשלה, באופן שימנע מבג"ץ להתערב במינויים של שרים ובאם יאושר סופית דרעי יוכל לחזור לשולחן הממשלה ולכהן כשר למרות פסיקת בג"ץ
דוד זולדן | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שבועות ספורים לאחר שהמינוי של אריה דרעי נפסל בבג"ץ שאסר עליו לכהן כשר בממשלה, הקואליציה העבירה בקריאה טרומית את תיקון "חוק יסוד: הממשלה" שיאפשר למנות את יו"ר ש"ס מחדש לתפקיד שר הפנים והבריאות. דרעי עצמו לא נכח במליאה במהלך ההצבעה שעברה ברוב של 62 תומכים.
"חוק דרעי 2", נועד למנוע מבית המשפט להעביר ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים, מכל עילה שהיא, למעט לעניין תנאי הכשירות שקבע החוק.
בתרחיש לפיו החוק יתקדם ויעבור גם את כל הקריאות, תיסלל הדרך למינוי של אריה דרעי לתפקיד שר ומסלול עורף בג"ץ בדמותו של החוק יאלץ את בג"ץ להחריש ולא להתערב במינוי, כפי שעשה בפסיקתו הדרמטית נגד דרעי לפני כחודש.
החוק תוכנן לעלות כבר ביום רביעי שעבר, אך לאור בקשת נשיא המדינה הרצוג, הסעיף הוסר מסדר היום, במטרה לצנן את האווירה הלוהטת ולתת סיכוי להידברות בין הקואליציה לאופוזיציה. הקואליציה החליטה להעלות את החוק היום מאחר שהניסיונות להגיע להסכמה נכשלו ומאמצי הנשיא הרצוג נכון לעכשיו אינם נושאים פרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה