בארץ

הרפורמה המשפטית עולה שלב: חוק דרעי ופסקת ההתגברות יועברו בכנסת?

הקואליציה תעלה היום שורת חוקים שנדחו מהשבוע שעבר ותעורר מחדש את ההצעות שנוגעות לרפורמה המשפטית וצפויות לעורר התנגדות מצד האופוזיציה כשההצעה הובלטת ביותר היא חוק דרעי 2 שצפוי לקבל אישור ברוב גדול
דוד זולדן | 
הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני, נועם רבקין פנטון, תומר נויברג)
מליאת הכנסת תדון היום בשלושה חוקים שהוגשו מטעם חברי קואליציה, לאחר שהוסרו מסדר היום בשבוע שעבר. ביום רביעי שעבר עלו על סדר היום של המליאה חוק דרעי 2, חוק יסוד: פסקת ההתגברות וחוק מח"ש החדש, אך ברגע האחרון הוחלט להסיר אותם, לאור בקשה אישית של נשיא המדינה הרצוג במטרה לאפשר שיח והידברות על הרפורמה המשפטית.
 
אחרי שהחוקים הוסרו, האופוזיציה מיהרה להתבשם מהניצחון הזמני והקואליציה רתחה מזעם וטענה שזו ההוכחה שאין מוכנות של הצד השני לקיים הידברות אלא רק לנהל מאבק פוליטי נגד הממשלה.
שלושת החוקים שצפויים לעבור בקריאה טרומית, ולהמשיך את הליך החקיקה בכנסת נועדו להכשיר את המינוי של אריה דרעי לתפקיד שר באופן שבג"ץ לא יוכל להתערב במינוי, כפי שכבר עשה.
"חוק יסוד: ההתגברות" של ח"כ שמחה רוטמן מתייחס לאפשרות של הכנסת לעקוף פסיקה של בג"ץ ולקבוע שאם בית המשפט העליון יפסול חוק – בכנסת תוכל ברוב של 61 חברי כנסת להתגבר על ההחלטה ולחוקק את החוק מחדש.
חוק מח"ש שמציע ח"כ משה סעדה מציע לקבוע כי המחלקה לחקירת שוטרים תוכפף ישירות לשר המשפטים ותחת פיקוח של מנכ"ל משרד המשפטים. כמו כן, מוצע לקבוע כי המחלקה לחקירות שוטרים תעסוק בחקירת עבירות תובעים מקרב הפרקליטות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה