בארץ

מיכאלי מפצירה באופוזיציה: ״הקפיאו את המגעים מול הנשיא״

יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי קוראת לראשי האופוזיציה להקפיא כל מגע עם הנשיא להידברות בטענה: ״עצם המגעים הם שעלולים להכשיר את ההפיכה המשטרית המסוכנת הזו״ קוראת ״לא להיות פיונים בתאטרון הבובות של נתניהו״
דוד זולדן |  1
מירב מיכאלי (צילום פלאש 90)
על רקע ניסיונות הנשיא הרצוג למתן את הרפורמה המשפטית ולרכך את המכה הניתכת באבחה אחת על מערכת המשפט הישראלית מסבירה יו"ר העבודה מירב מיכאלי את פשר התנגדותה הנחרצת: ״אני חוזרת וקוראת לחבריי לאופוזיציה: הודיעו עוד היום לנשיא על הקפאה לאלתר של כל המגעים להידברות. זו הדרך היחידה והאפקטיבית להסרת האיום מעל ראשה של הדמוקרטיה הישראלית״.
״נתניהו הבטיח לשותפינו בארה״ב, שאיימו להוציא את ישראל מחבר המדינות הדמוקרטיות, שהרפורמה תעבור ׳בהסכמות רחבות׳. ולמה הוא מתכוון בעצם? הוא מתכוון שאנחנו נתן לו את הלגיטימציה למהלך ההרסני והמסוכן הזה. בלי האופוזיציה, אין לנתניהו לגיטימציה להפיכה המשטרית הזאת. הרי גם נשיא ארצות הברית וגם נשיא צרפת הוציאו לו כרטיס צהוב ואמרו לו שרפורמה כזו שנויה במחלוקת תוציא את ישראל מחבר המדינות הדמוקרטיות בעולם״, מנמקת מיכאלי את התנגדותה העקבית והנחרצת.
מיכאלי ציינה בלהט כי: ״כל ראשי מערכת הביטחון לדורותיהם, כל חברות ההייטק הגדולות, מאות כלכלניות וכלכלנים, נגידי בנק ישראל לדורותיהם – כולם מתריעים בפניו שהרפורמה בתצורתה הנוכחית היא מכת מוות לדמוקרטיה ולכלכלה הישראלית. אין לו לגיטימציה לא בינלאומית ולא כלכלית להעברת הרפורמה. אז הוא חייב לגיטימציה ממישהו, וההידברות היא דרך לקבל את הלגיטימציה מהאופוזיציה״.
מיכאלי מדגישה כי: "למעשה, עצם המגעים להידברות אתו על ידי חלקים מהאופוזיציה הם שעלולים להכשיר את ההפיכה המשטרית המסוכנת הזו״.
לסיכום חותמת מיכאלי: ״כל תפקידה של האופוזיציה הוא להבין את המשחק הזה ולהתאים את האסטרטגיה, לא לתת לו את מה שכל השאר מזהירים מפניו, לא להיות פיונים בתאטרון הבובות של נתניהו. כבר היינו שם כל כך הרבה פעמים, כשאתם נשאתם ונתתם אתו, כשהגשתם לו את מדינת ישראל על מגש של כסף. כמה עוד תזכורות אתם צריכים כדי להבין שזה מה שהוא עושה? שנתניהו משתמש במשא ומתן כדי להשיג את מה שהוא רוצה ומשליך את הצד השני עמוק לבוץ״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מירב מיכאלי
    דליה 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מירב מיכאלי קבלה 4 מנדטים עלובים כדי להסית ןלפלג בעם תמודדי מירב לנו 74 מנדטים
    סגור