בארץ

בחמישי הקרוב: שביתה כללית בבתי הספר והגנים המקומיים

מרכז השלטון המקומי הכריז על שביתה ב-80 רשויות לאחר התנגשות עם משרד האוצר במספר משברים. ארגון המורים הצטרף גם למחאה וישבתו בתי הספר התיכונים יחד עם הגנים והשירותים העירוניים
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש העיר מודיעין חיים ביבס, יושב ראש המרכז לשלטון מקומי, הכריז יחד עם ראשי הרשויות על שביתה כללית בעקבות יוזמות שמקדמת הממשלה בתקציב ובחוק ההסדרים שלטענתם פוגעות בפעילות השלטון המקומי.
לטענת נציגי השלטון המקומי, צעדי הממשלה יהוו נטל כלכלי אותו מעבירה הממשלה לרשויות, בלי פיצוי מתאים. בין היתר הרשויות מנופפות במשבר הסייעות בגני הילדים, מחסור בכיתות לימוד, היעדר הסכם שכר למורי העל יסודי, וסעיף בחוק ההסדרים שישנה את הסדרי הארנונה עבור הרשויות. 

במסגרת השביתה לא יפעלו גני הילדים מאחר והסייעות מועסקות ע"י הרשויות, ולא יפעלו ברשויות שירותי הרווחה והתברואה. 
לאחר ההודעה של השלטון המקומי, הצטרף להכרזה יו"ר ארגון המורים רן ארז. אי לכך, ישבתו גם בתי הספר העל-יסודיים.
למעשה, עם חתימת ההסכמים הקואליציוניים, שלחו ראשי הרשויות מכתב שמתריע כי רבים מהסעיפים הנוגעים לחינוך החרדי מטילים עול תקציבי לא הוגן על הרשויות. בתגובה, שיגרו חברי כנסת חרדיים איומים כי ראשי רשויות שחתמו על המכתב, ייפגעו בבחירות המקומיות הקרובות. גם התוכנית הכלכלית שהציג ראש הממשלה נתניהו יחד עם שר האוצר להורדת יוקר המחיה גרמה להרמת גבה ברשויות, משום שאלה נדרשו לספוג את הקפאת מחירי הארנונה, ופיצוי הובטח רק עם כינון התקציב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה