בארץ

רכבת ישראל במהפכה: הרפורמה נחתמה מול ועד העובדים

השרה רגב חתמה על הסכם רפורמה בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים וההסתדרות, רכבת ישראל ויו"ר ועד העובדים 
דוד זולדן |  3
מירי רגב (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, מרים אלסטר)
לאחר מאמץ מרוכז של כל המעורבים, נחתם היום הסכם רפורמה בין הנהלת רכבת ישראל לוועד העובדים וההסתדרות, במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב, יו"ר ההסתדרות, מנכ"ל רכבת ישראל ויו"ר ועד העובדים.
החתימה של ההסכם ארכה מספר דקות, אבל היא מזקקת שנים של עבודה, מחלוקות, חילוקי דעות וסכסוכים. "רכבת ישראל הינה אמצעי מרכזי וחשוב בתוך מגוון פתרונות התחבורה שמשרד התחבורה בראשותי מקדם מתוך תפיסה שתחבורה ציבורית והסעת המונים הם העתיד". אמרה השרה רגב. 
עוד ציינה רגב כי: "חיבור מדינת ישראל, מוביליות חברתית, פיזור אוכלוסייה ופיזור תעסוקה הם חלק מהאתגרים התחבורתיים שעומדים בפנינו. ולכן ההסכם הזה הוא בשורה בראש ובראשונה לציבור הישראלי. ציבור שתקוע שעות בפקקים, שמבזבז זמן יקר, שמתוסכל ובסך הכול רוצה להגיע בזמן לעבודה ולחזור בזמן הביתה. ולכן ההסכם הזה הוא בשורה בראש ובראשונה לציבור הישראלי.
בהמשך דבריה אמרה רגב: "העובדים הם הפתרון ולא הבעיה עם חזרתי למשרד הנחתי את יו"ר הדירקטוריון והנהלת הרכבת, לעשות הכול על מנת לסיים כבר את ההליך הארוך והמייגע של חתימת ההסכם ההיסטורי הזה. ואני בהחלט נרגשת ומברכת על מעמד זה".
בין היעדים הכלולים בתוכניות הפיתוח לשנים הקרובות: השלמת המסילה המזרחית בקטע שבין חדרה ללוד, סלילת המסילה הרביעית בתוואי איילון, והשלמת פרויקט החשמול בכל רשת המסילות הקיימת. כמו כן ישודרגו מערכות האיתות והבטיחות, במטרה לאפשר נסיעה מהירה יותר ותדירות גבוהה.
תכנית הפיתוח 2040 כוללת יעדים נוספים ובהם הכפלת מסילת החוף בין חיפה לתל אביב, הארכת הקו המהיר לירושלים אל מרכז העיר והעיר העתיקה, מסילת מנשה ומסילת שורק, והרחבת רשת הובלת המטענים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הסכם בושה
    ניקסון 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    5 שנים עם הסכם בושה..
    סגור
  • 2.
    כמה זה עלה לנו מירי? (ל"ת)
    חגי 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 1.
    אוי לאותה בושה (ל"ת)
    תת עלוב 02/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור