קריירה ולימודים

מאות גני ילדים בישראל נסגרו בעקבות שביתה פיראטית: "יוצאות למלחמה"

מחאת הסייעות בישראל עולה מדרגה: מאות גני ילדים בישראל נותרו סגורים בימים האחרונים אחרי השביתה הפיראטית של הסייעות, שהוציאו ימי מחלה ולא הגיעו לעבודה: "אנחנו עובדות במשכורת רעב"
מערכת ice | 
גן ילדים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
מחאת הסייעות בישראל עולה מדרגה. בימים האחרונים, מאות גני ילדים בישראל נותרו סגורים לאחר שסייעות רבות דיווחו על כך שהן חולות ואינן יכולות להגיע לעבוד. בהסתדרות איימו תחילה בשביתה שתשתק את הגנים ותפגע בלימודים בבתי הספר, אך כעת מדווחים על התקדמות מול משרד האוצר. כך פורסם  הבוקר (שני) ב"ישראל היום".
אותן סייעות פתחו במה שנקרא "שביתה פיראטית", אחרי שכאמור דיווחה על מחלה והוציאו ימי מחלה.  מדובר בעובדות בגני הילדים, בחינוך המיוחד ובבתי הספר בישראל, שמשמשות כסייעות שילוב וסייעות רפואיות. אתמול לא נפתחו גני ילדים עירוניים (גילים 6-3) בשורה ארוכה של ערים וביניהן רחובות, באר שבע וחולון.
בנוסף, מהלך דומה ביום חמישי האחרון גרם לשיתוק של מאות גני ילדים בשרון. השביתה הפיראטית מגיעה בזכות התאגדות גדולה של הסייעות בקבוצות  ווטסאפ, שם הן קוראות לפתוח בעיצומים לשיפור שכרן. בתוך כך, מחר (שלישי)  הסייעות מתכננות הפגנה בשעה 18:00 מול משרדי ההסתדרות בתל אביב.
איילה בן אהרון, שעובדת כסייעת בגן ילדים כבר כמעט עשור, סיפרה ל"ישראל היום": "המחאה שלנו לגמרי מוצדקת. אנחנו עובדות במשכורת רעב. אני מגיעה לעבודה ב־7:30 בבוקר בכל יום, והשכר מזעזע. בחודש שעבר קיבלתי 5,300 שקלים, שזה כלום. זה לא מספיק כשהכל מסביב מתייקר - האוכל, החשמל, הדלק ובטח המשכנתא שעולה. אנחנו מאוד אוהבות את הילדים וההורים, אבל העבודה קשה ושוחקת".
בן אהרון טענה לקיפוח של הסייעות: "בכל פעם שעשו מאבקים זה היה עבור סקטור אחר, כמו הרופאים והמורים. שכחו את הסייעות שמחזיקות את מערכת החינוך. אנחנו נותנות מאה אחוז - ומקבלות פחות. אני מקווה שהמחאה תצליח. אני אופטימית, יש התעוררות בשטח. הסייעות החליטו להרים את הכפפה ולדאוג לעצמן, לאוכל של הילדים שלהן".
 דורשת קרין שמחי, סייעת רפואית בגן ילדים בנתניה, מוסיפה: "אנחנו עובדות קשה תמורת שכר זעום, ואנחנו רוצות לקבל תשובות ברורות ושנתוגמל כמו שצריך. אנחנו יוצאות למלחמה, ונדאג שגני הילדים יהיו סגורים וכך גם בתי הספר - סייעות אישיות ורפואיות לא יגיעו למוסדות בחינוך המיוחד. אנחנו יוצאות למאבק על השכר שלנו, על התנאים שלנו ועל הכבוד שלנו - אנחנו לא מוכנות להיות שקופות. אנחנו עובדות כמו כל אחד וחייבות להרוויח בהתאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה