בארץ

הוגשה עתירה נגד רכבת ישראל: "אינה רשאית לפגוע בחופש הביטוי"

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה בפני בית המשפט בטענה כי רכבת ישראל מפלה ומעכבת נוסעים בעלי מסרים פוליטי המזוהים עם השמאל
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר (רביעי) לבג"ץ בדרישה להורות למשרד התחבורה להנחות את רכבת ישראל להפסיק באופן מיידי לעכב נוסעים בכניסה לתחנות הרכבת בגין לבישת בגדים בעלי מסר פוליטי או פרובוקטיבי. העתירה מגיעה בעקבות עיכובה של פעילת תנועת "קומי ישראל" שלבשה בגד בעל אופי מחאתי ועוכבה בכניסה לתחנת רכבת השלום בתל אביב.
כאמור באירוע שהתרחש ביום שני האחרון עוכבה הפעילה על ידי המאבטחת שזימנה את קצין הבטיחות של התחנה שהורה לבסוף לאשר את כניסתה לתחנה. יש לציין כי לפי נהלי רכבת ישראל חל איסור על הכנסת ציוד מחאתי כלשהו במטרה למנוע מתחנות הרכבת להיות מוקדי מחאה ולהפריע לרווחת הנוסעים.
בעתירה מציינת האגודה לזכויות האזרח כי פנתה בעבר למשרד התחבורה בעקבות התנהלות הרכבת בשורה של מקרים בהם סירבה הרכבת להכניס נוסעים בשל מסרי מחאה, ועמדת המשרד היתה כי "הרכבת אינה רשאית לפגוע בחופש הביטוי ולמנוע נסיעה בשל ביטויים פוליטיים ומחאתיים, למעט במקרי קיצון מובהקים של גזענות או הסתה לגזענות או לאלימות".
לפי הודעת האגודה לזכויות האזרח, מאבטחי הרכבת מעכבים בעיקר פעילי שמאל ובמקרים מקבילים מימין הנהלים לא באין לידי ביטוי. "מישהו ברכבת ישראל התאהב ברעיון להיות קומיסר חופש הביטוי וחושב שבסמכותו לקבוע מי יעלה לרכבת ומי ישאר בתחנה בהתאם לעמדה הפוליטית אותה הוא נושא. לתפיסה הזו ולהתנהלות מאבטחי הרכבת הנובעת ממנה יש לשים סוף" אמרו מגישי העתירה עו"ד עודד פלר ועו"ד רעות שעאר מהאגודה לזכויות האזרח.
מרכבת ישראל נמסר: "רכבת ישראל אחראית להסעת מיליוני אזרחים בשנה ברחבי הארץ, ובשים לב לכך פועלת לשמירה על בטיחותם וביטחונם מבלי לקחת חלק בכל דיון פוליטי לצד זה או אחר. לשם כך, מאבטחי הרכבת מוצבים בתחנות במטרה לשמור על הסדר הציבורי וביטחון ציבור הנוסעים והנוסעות. לא ניתן להפגין או להיכנס לתחנות הרכבת עם אמצעי הפגנה וחומרי הפגנה מכל סוג שהוא (לרבות שילוט, דגלים וכיוצא בזה), ולכן התבקשה הנוסעת להמתין מספר רגעים להתייעצות של המאבטחת עם צוות התחנה, שאישר את כניסתה בתום הבדיקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה