בארץ

נתניהו מגונן על דרעי: "לאשר מינויו לשר בשל חוכמתו וניסיונו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תגובתו לעתירה לבג"ץ נגד מינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר בממשלתו, וטוען בין השאר כי "אין מקום להתערבות תקדימית וחריגה של בית משפט בחקיקת חוקי יסוד, בית המשפט נעדר סמכות להורות על ביטול חוקי יסוד"
דוד זולדן |  1
בנימין נתניהו, אריה דרעי (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
רה"מ נתניהו הגיש את תגובתו לעתירה נגד מינוי אריה דרעי לשר: "התערבות בחקיקת חוקי יסוד? תקדימי וחריג". טען נתניהו: "אם היה מסכים להקים ממשלה עם סיעות האופוזיציה, סביר להניח שהיה מכהן גם אז בתפקידים בכירים".
במסמך מפורט השרוע על פני עשרות עמודים נכתב: "ראש הממשלה רואה בו עוגן של ניסיון, חוכמה ואחריות - וחשוב בעיניו שהוא ישמש כשר וחבר הקבינט הביטחוני בממשלתו, שם יוכל להשפיע מניסיונו וכישוריו הרבים". לדברי נתניהו, טענה שהיא בעלת "חשיבות עליונה", היא העובדה שדרעי הוא השר הוותיק בממשלה, שכיהן עוד בממשלתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. "הוא בעל ניסיון רב כשר במשרד הפנים, במשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, במשרד הכלכלה ובמשרד לענייני דתות".
עוד טען נתניהו בתגובתו כי מדובר ב"סוגיה פוליטית מובהקת וסביר להניח שסיעות הקואליציה היו ממהרות בסיטואציה דומה להקים ממשלה כאשר השר דרעי היה מכהן בתפקידים לא פחות בכירים. הערכה זו משליכה אף היא על כך שמדובר בהחלטה סבירה".
ראש הממשלה ציין בתגובתו כי: "השיקולים הציבוריים בצורך במינוי, לרבות שיקולים פוליטיים וקואליציוניים, וכן שיקולים בדבר כישוריו הפרטניים וניסיונו הרב של השר דרעי, לצד התמיכה הציבורית הגדולה במינוי, כל אלה מובילים למסקנה כי מינויו של השר דרעי לכהונה בתור שר בממשלה, הינו מינוי סביר ונראה אף כי לא היה סביר לנהוג אחרת ודווקא לא יהיה זה סביר אם בית המשפט יחליף את שיקול דעת ראש הממשלה בשיקול דעתו שלו".
דרעי הגיב לעתירה באמצעות עורך דינו נבות תל צור: "המשיב היה כשיר מכל בחינה לתפקיד שר, גם לפני תיקון חוק היסוד. המנוח בחוק הקודם התכוון למאסר בפועל. אין בעבירות המס בהן הורשע קלון. התיקון לחוק איננו פרסונלי והשר לא התבקש להתחייב כי יפרוש מהכנסת לצמיתות בשום שלב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לדעתי נסיון בלהיות עבריין ,ראש מאפיה גם חכמים
    ישראלי 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חוקים ולכן חכמה ונסיון זה לא מתכון להכשיר שרץ . ביבי רוצה שיכשירו את דרעי כדי שאחרי זה יכשירו אותו . לפי ההיגיון של ביבי אפשר לדחרר את כל העבריינים והרוצחים מבתי הכלא כולל בתי הכלא של המחבלים ימחשמם.
    סגור