בארץ

היועמ"ש תתנגד למינוי דרעי לשר. האם הממשלה תעקוף את בג"ץ?

גם אם השופטים יכריעו לחובת אריה דרעי נדמה שהפעם יו"ר ש"ס יכול להרשות לעצמו להתרווח קמעה ולשחרר לחץ לעומת תקופות אחרות. ממשלת נתניהו שהרפורמה במערכת המשפט היא יעד מוצהר שלה לא תהסס לשלוף את נשק יום הדין בהינתן החלטה אחרת  
דוד זולדן | 
אריה דרעי, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה ביקשה היום ארכה עד למחר כדי להגיש לבג"ץ את התנגדותה למינוי יו"ר ש"ס אריה דרעי לשר. מיארה סבורה שמינויו של דרעי אינו סביר נוכח הרשעתו האחרונה בפלילים והעבירות שבהן הורשע בעבר. אלא שלהתנגדותה אין כל משמעות מעשית משום שאין בכוונתה להתנגד לתיקון חוק יסוד הממשלה שמאפשר לדרעי לכהן בתפקיד שר בזכות גזר הדין שהרשיע ללא עונש מאסר בפועל.
11 שופטי בית המשפט העליון ידונו ביום חמישי בעתירה נגד מינוי דרעי לשר. חברי קבוצת "מבצר הדמוקרטיה" עתרו לבג"ץ בבקשה לביטול "חוק דרעי", המגונן על מינוי דרעי למרות הרשעתו בפלילים. 
"החלה פרסונלית ורטרוספקטיבית של תיקון חוק היסוד מהווה הפרה מוחלטת של כללי האמון שחבה הרשות המכוננת כלפי הציבור", נכתב בעתירה. "זאת בשים לב לשיקולים הזרים, למצב ניגוד העניינים, לחוסר תום הלב ולתועלות הפוליטיות המידיות הגלומות בה, אשר תכליתן האחת והיחידה היא הקניית כשירות למינויו של עבריין מס מורשע לשר בממשלת ישראל, ללא קביעתו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי אין עם העבירות בהן הורשע, בנסיבות העניין, משום קלון".
בסיעת אגודת ישראל מתגייסים למענו של דרעי וקוראים לבג"ץ לדחות את העתירה בנימוק הבא: "מינויו של דרעי סביר והתערבות של בית המשפט בנושא זה תוביל לאובדן אמון הציבור בבית המשפט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה