בארץ

הממשלה בהחלטה דרמטית: האם ישראל תחזור לשטחים שפינתה?

עוד החלטה דרמטית של הממשלה הנכנסת: נציגי המדינה הבהירו את עמדת ראש הממשלה בפני בג"ץ וכעת נותר להמתין ולראות האם אכן יבוטל חוק ההתנתקות וישראל תחזור לחומש 
דוד זולדן | 
תוכנית ההתנתקות - כפר דרום (צילום דובר צה"ל)
הממשלה החדשה מבהירה לאן פניה. מי שקיווה, ציפה וייחל לממשלת ימין במלוא מובן המילה יכול לקבל הצצה לארבע השנים הקרובות דרך יריית הפתיחה. המדינה הודיעה היום לבג"ץ כי בהתאם להסכמים הקואליציוניים, חוק ההתנתקות ישונה וההתיישבות היהודית בחומש תוסדר בקרוב.
נציגי המדינה טענו בבג"ץ כי: "הדרג המדיני מודיע שבהתאם להסכמים הקואליציוניים בכוונתו לפעול לתיקון ההוראות הנוגעות לשהות ישראלים במאחז חומש ולהסדרה שלו. השינויים ישפיעו ישירות על העתירה והמדינה מבקשת זמן נוסף שבמהלכו יעדכנו על ההתקדמות".
נשיאת העליון, אסתר חיות שאלה את נציגי המדינה: "גם אם יבוטל חוק ההתנתקות איך תתגברו על העובדה שמדובר באדמות פלסטיניות פרטיות?"
השופט פוגלמן התערב וחיזק את שאלתה של חיות: "לא נתקלנו בטענה של המדינה שניתן להשתמש בקרקע פרטית להתיישבות יהודית מאז אלון מורה", טענה משנת 1979".
עו"ד שלומי זכריה מטעם ארגון יש דין המייצג את הפלסטינים העותרים, טען בדיון כי: "המדינה התחייבה בארבעת הדיונים הקודמים בפני בית המשפט שיאכפו את חוק ההתנתקות. במשך ארבע שנים המשיבים מפזרים הבטחות ללא כוונה לקיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה