בארץ

ההסתבכות החדשה של גולדקנופף נחשפת: באילו עבירות הורשע?

שר הבינוי והשיכון המיועד, יצחק גולדקנופף, עדיין לא נכנס לתפקיד, אך פרשיות העבר לא מפסיקות לצוץ. הפעם פסק דין מלפני כעשור צץ לו שוב
מערכת ice |  1
יצחק גולדקנופף (צילום shutterstock, פלאש 90/ נתי שוחט)
לפני כשבועיים שר הבינוי והשיכון המיועד, יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, הפתיע כאשר אמר שאינה מכיר כי קיים משבר דיור. מאז אמירה זו, מספר פרסומים על פרשיות נדל"ן שהוא מעורב בהן לכאורה, צצות חדשות לבקרים.
הפרשה האחרונה ברשימה התרחשה לפני כעשור. השר המיועד הורשע בעקבות הסבת דירת מגורים בירושלים לכדי גן ילדים ובעקבות כך נקנס ב-5000 שקל, כך נחשף בגלובס. במסגרת הפרשה, גם עמותת מעונות יום בית יעקב שבראש עמד באותה שעה, נקנסה ב-5000 שקל.

גולדקנופף, שרק לפני מספר שבועות, דווח שהוא השני בכנסת מבחינת ההון המוערך (הראשון הוא ח"כ ניר ברקת מהליכוד) וזאת בזכות ירושה מאביו ועיסוק בנדל"ן בזכות עצמו. לצד עסקי הנדל"ן, הוא הקים וניהל את מנגנון החינוכי של הציבור החרדי-אשכנזי דרך עמותת "בית יעקב".
בשנת 2010 הורשע שר הבינוי והשיכון המיועד על ידי שופטת בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, תמר נמרודי, בשימוש בדירת מגורים כמעון ילדים וזאת ללא היתר שימוש חורג.
בשנת 2008 שמו שורבב בדו"ח מבקר המדינה ונכתב כי "נמצא כי (העמותה) במשך חמש שנים קיצצה הרשת בשכר עובדיה באופן שרירותי וחד צדדי, לעתים שלא לפי דיני העבודה וזכויות העובדים. הרשת הפחיתה 10% משכר עובדיה באופן שרירותי, וגם לאחר שהמשרד התנה את הפחתת שכר העובדים בכך שהרשות תקבל מהם הסכמה אישית לכך, לא דאגה הרשת לעשות זאת".
מלשכת גולדקנופף נמסר: "ראשית יובהר כי התיק בגין השימוש החורג נסגר על ידי רשות הפיקוח העירוני, כיוון שהחוק מעניק פטור לשימוש חורג בדירה המשמעת למעון. הנה עוד דוגמה למניפולציה תקשורתית מגוחכת, כאשר כל בר דעת יודע שהעמותות שמפעילות גני ילדים ומעונות עושות זאת במקום הרשות המקומית ועבורה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סריית עבריינים
    עמוס 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שר האוצר המיועד עבריין מס שרבטחון לאומי מורשע בענייני טרור עוד שר אוצרחלופי פירומן עם דלק ומה נשאר למנות מגדל קנאביס וחשיש לשר החקלאות
    סגור