קריירה ולימודים

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי במאות אלפי שקלים: זו הסיבה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 366,768 שקל על חברת שמש שיווק והפצת גז (1989), בגין הפרת הוראות היתר הרעלים בהתאם לחוק חומרים מסוכנים, בהמשך לאירוע חומרים מסוכנים שהתרחש בפסגת זאב שבירושלים בשנת 2019
מערכת ice | 
כבאים (צילום pixabay)
המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 366,768 שקל על חברת שמש שיווק והפצת גז (1989), בגין הפרת הוראות היתר הרעלים בהתאם לחוק חומרים מסוכנים, בהמשך לאירוע חומרים מסוכנים שהתרחש בפסגת זאב שבירושלים בשנת 2019.
בחודש דצמבר 2019, במהלך פריקת גז ממכלית של משאית החברה, דלפה כמות נרחבת של כ-200 ליטר של גז פחממני מעובה (גפ"מ) בפסגת זאב שבירושלים. האירוע נמשך כשבע שעות בו היו מעורבים צוותים של הראשות הארצית לכבאות והצלה, אשר הפעילו זרנוקי מים על המשאית, ובמסגרתו חסמה משטרת ישראל את כבישי הגישה לאזור, התושבים הונחו להסתגר בבתים והחשמל נותק ברדיוס של 200 מטר ממקום האירוע.
על אף חומרת האירוע, החברה לא דיווחה אודותיו למשרד להגנת הסביבה כנדרש לפי תנאי היתר הרעלים שברשותה. אי דיווח על אודות אירוע חומרים מסוכנים על פי פרק הזמן המוגדר בהיתר הרעלים, עלול להוביל לתגובה מאוחרת של צוותי החירום ולסכן את עובדי החברה, הציבור והסביבה, בייחוד באירוע מסוג זה המשלב כמות חריגה של גז בלב ריכוז אוכלוסייה.
כמו כן, החברה לא הגישה תחקיר אירוע חומרים מסוכנים בזמן הנדרש, על אף פניות חוזרות ונשנות של המשרד לחברה. תחקיר האירוע הגיע למשרד באיחור של המועד הקבוע בהיתר הרעלים, היה חסר ולא הכיל את המידע והנתונים הנדרשים על פי ההיתר. הדרישה לביצוע תחקיר נועדה להצביע על גורמי הכשל שהובילו לאירוע בפרק זמן קצר, במטרה לבחון את נסיבות האירוע והמסקנות, לצד פעולות שיש לנקוט במטרה למנוע אירועים דומים בעתיד.
לאור כשלים אלו, פתח מחוז ירושלים של המשרד להגנת הסביבה בהליך אכיפה מנהלית כנגד החברה, שכלל סיורי פיקוח, התראה ושימוע למנהלי החברה. לאור הממצאים, הטיל סמנכ"ל בכיר פיקוח ואכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן דוד, עיצום כספי בסך 366,768 שקל על חברת שמש שיווק והפצת גז (1989).
המשרד פועל, בשגרה ובחירום, לפיקוח ואכיפה מול גופים המחזיקים חומרים מסוכנים, במטרה למנוע אירועים מסוג זה ולשמור על בריאות הציבור והסביבה. המשרד מגלה אפס סובלנות לרשלנות של חברות המפירות את תנאי היתרי הרעלים שברשותן, ומהוות פוטנציאל לסיכון הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה