בארץ

ביהדות התורה הגישו לליכוד הצעת חוק שתגונן על משתמטים

בליכוד בוחנים את 'חוק יסוד ערך לימוד התורה' שהציעו הנציגים החרדים כחוק עוקף בג"ץ, שיסדיר את מעמדו החוקי של מי שמוגדר "תורתו אומנותו", ואף יאסור מעצר של משתמטים
דוד זולדן | 
לוחם נצח יהודה במהלך תרגיל (צילום ויקיפדיה)
ביהדות התורה יודעים היטב שהמוקש הגדול בדמותו של חוק הגיוס עוד יעמוד לפתחם ומבקשים להקדים תרופה למכה.   
הסעיף שעוסק בגיוס החרדים כבר עלה בשיחות המו"מ הקואליציוני אולם החרדים העלו חרס בידם להגיע להסכמה אלא שבמהלך השבוע נרשמה התקדמות משמעותית בשיחות בין יהדות התורה לליכוד. נציגי יהדות התורה הציגו הצעות פשרה יצירתיות כדי לקבל שקט מהחוק שרודף את הסיעות החרדיות כבר הרבה שנים ומתגלגל לפתחם של ממשלות ישראל כמו תפוח אדמה לוהט. הליכוד יבחן את הרעיונות של הנציגים החרדים ובאם יקבל ויעיר את הערותיו הן יובאו לאישור מועצת גדולי התורה החסידית הידועה בנוקשותה האידיאולוגית בכל הנוגע לפשרות בחוק הגיוס.  
לפי האתר "בחדרי חרדים" בפגישה לילית שהתקיימה ביום ראשון השבוע, עוד בטרם הוחלט להתעסק בנושאי התפקידים, העלו חברי אגודת ישראל בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, את התעקשותם בנושא חוק הגיוס, שיהיה דומה במתכונתו לחוק טל, ללא יעדים וללא סנקציות. במהלך הפגישה בה גם לקח חלק עורך הדין עמית חדד, פרקליטו האישי של נתניהו, הוצג נוסח פשרה לפיו יקבע בהסכמים הקואליציוניים כי 'לא ייעצר או יכלא בישראל אדם בעוון לימוד תורה', מה שייתן מענה לכך שלא יהיו סנקציות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה