משפט

מבוכה לקואליציה: חוק הגיוס נפל לאחר דרמה

דרמה במליאת הכנסת – חוק הגיוס נפל בקריאה ראשונה לאחר שבהצבעה שמית נרשם שוויון 54, לאחר שח"כ ג'ידא רינאוי זועבי נעדרה מההצבעה במחאה בלי להודיע. ח"כ אייכלר: "יש רגעים שהים מקדימה והמצרים מאחורה". הקואליציה הכריזה שהיא תעלה מחדש את הצעת החוק עוד השבוע

מערכת ice |  1
ג'ידא רינאוי זועבי (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל, ויקיפדיה)
מבוכה לקואליציה, ומנגד הישג לאופוזיציה ובפרט לחברי הכנסת החרדים, כאשר חוק הגיוס, שנועד כדי להסדיר את גיוס בני הישיבות לצה"ל, נפל בקריאה ראשונה בכנסת בתיקו 54-54.
הצעת החוק נפלה בעיקר משום שח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ לא עדכנה את מפלגתה על כוונתה להתנגד להצעת החוק, במחאה על הנטיעות בנגב וקידום חוק האזרחות. על כן, בקואליציה שוקלים להטיל עליה סנקציות. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ נזף בח״כ רינאוי זועבי שהצביעה נגד חוק הגיוס והיא תזומן לבירור, "רואים את הדבר הזה בחומרה".
סיעת ש"ס בירכה על הפלת החוק: "החוק הפוליטי של לפיד וליברמן שכולו התעמרות בבני הישיבות - נפל במליאה. במדינת היהודים לא יגבילו לומדי תורה. תודה מיוחדת לח״כ רינאווי על התנגדותה לחוק (היא נימקה: עשיתי זאת בשביל ח״כ ינון אזולאי שהוא אדם הגון). ולאדון עבאס, שגם אכל את הדגים וגם הצביע נגד מצפונו, כדאי שיבין שכסף לא קונה הכל".
ח"כ אייכלר מיהדות התורה קישר לפרשת השבוע האחרונה: "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון. יש רגעים שהים מקדימה והמצרים מאחורה והבג"צ עומד וחרבו נטויה להפיל את ילדינו ל"כור ההיתוך" של התרבות הרעה. והקב"ה יצילנו מידם. נמשיך להגן על לומדי התורה. עד שנבטל את חוק גיוס החובה בכפיה".
 
ח"כ סמוטריץ׳ ניצל את המפלה לתקיפת הקואליציה: "שוב הצד השמאלי בקואליציה עושה מה שהוא רוצה. ורק הצד ה"ימני" ימשיך לישר קו עם הגחמות של עבאס ויאיר גולן ולא יעמוד על שלו. פשוט כי זה כבר לא שלו. לא נשארו להם ערכים או דרך. רק הכיסא. ‏הממשלה הזו לא תחזיק מעמד הרבה זמן. היא תיפול בעזרת השם מהר מאוד ואנחנו נחזור להוביל את מדינת ישראל".
מנגד, שר הביטחון גנץ כתב: "‏מדינת ישראל זקוקה לחוק גיוס ולמתווה שירות חדש - לא בגלל בג"ץ אלא משום שמה שהתאים לנו ב-73 שנות קיומה הראשונות של המדינה, לא מתאים למציאות היום בישראל שבה רק מחצית מבני ה-18 מתגייסים. את חוק הגיוס נביא מחדש להצבעה בתוך שלושה שבועות."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ימי המשיח הגיעו? ערבים עוזרים לחרדים להשתמט מצה"ל. (ל"ת)
    גל 01/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור