בארץ

דיווח: הרמטכ"ל מתנגד להסכמים עם סמוטריץ' ובן גביר

רב אלוף אביב כוכבי אמר בשיחות סגורות כי לא יתכן ששר שאינו שר הביטחון ימנה אלוף בצה"ל. כן נבחנה הסוגיה שבן גביר יקבל שליטה על פלוגות מג"ב בשטחים, שמסתמנת כלא ריאלית
מערכת ice |  3
אביב כוכבי, איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי אמר בשיחות סגורות כי הוא מתנגד להסכם שערך רה"מ המיועד נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. ההסכם מעניק לציונות הדתית את הסמכויות למנות קצינים בכירים בצה"ל ולהיות מעורב במדיניות מערכת הביטחון בשטחים.
בחדשות 13 דווח הערב כי הרמטכ"ל אמר שלא יאפשר נגיעה במינוי אלוף בצה"ל, ואין לסיכום הזה היתכנות. עוד דווח כי נתניהו בדק מראש עם שר הביטחון המיועד יואב גלנט את הנושא, וגלנט נתן הסכמתו.

גורמי ביטחון בכירים אמרו כי המהלך ישבור את שרשרת הפיקוד, שכן לא ייתכן ששר שאינו שר ביטחון ימנה את ראש המינהל האזרחי - קצין בדרגת תת-אלוף. בנוסף, במערכת הביטחון בחנו את הבטחת נתניהו לתת לשר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר את השליטה על פלוגות מג"ב בשטחים. לפי הדיווח, במקרה כזה 72 גדודי מילואים ייאלצו להיכנס לפעילות במקום פלוגות מג"ב, ולפיכך יזומנו ליותר ימי מילואים, מה שידרוש את שינוי חוק המילואים.
ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב על ההסכם בין הליכוד והציונות הדתית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "סמוטריץ׳ ימנה את מתאם הפעולות בשטחים ואת ראש המנהל האזרחי, אלוף ותת אלוף בצה"ל שעד היום מונו בידי הרמטכ"ל. נתניהו מכר את צה"ל לחרד"לים".
שר הביטחון היוצא בני גנץ, שיגר היום מסר מאיים למחליפו הצפוי בתפקיד, יואב גלנט: כ"שר הביטחון, אני מבקש לומר למחליפי – אם תיקח את התפקיד כפי שהוא מוגש לך – המשימה שלך תהיה להפוך לקבלן הפירוק של מערכת הביטחון וצה"ל. במשמרת שלך – הפעלת הכוח תופקע מהרמטכ"ל לבן גביר, במשמרת שלך – יתפורר צבא העם. אתה תמצא את עצמך נושא את אות הקין הזה, ותאלץ לשאת באחריות לכאוס הביטחוני. אתה תהיה שר ביטחון סוג ב'".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתנגד
    איצו 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיתפטר הוא לא ריבון הכנסת קובעת ביי
    סגור
  • 2.
    אנרכיה
    ירון 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנימין נתניהו גורר את מדינת ישראל לאנרכיה מוחלטת . וכל זה רק בגלל משפטיו .
    סגור
  • 1.
    מטרלל מה שקורה פה (ל"ת)
    אורח 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור