בארץ

מיקי לוי הודף את השמועות: "איני מתכוון לעכב את את בחירת היו"ר הבא"

אחרי שפורסם כי מיקי לוי רקח תרגיל במטרה לעכב את הקמת הממשלה, טורח יו"ר הכנסת להזים את השמועות ולסלק את הספקות

דוד זולדן | 
מיקי לוי (צילום אתר הכנסת)
מי שחשב כי יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי נהנה מכל רגע על כס היו"ר וזו הסיבה שהוא לא ממהר להתארגן ליציאה מהלשכה ולפנות אותה ליורש הרי שנכונה לו אכזבה קשה. כעת טורח לוי לפזר את הערפל ומספר כי הופתע לשמוע על כך. 
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר את הדברים בנאום באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר ובין השאר הזהיר מפני הממשלה המתגבשת: "ההסכמים הקואליציוניים המתגבשים מעידים כי איננו ניצבים רק בפני שינוי שלטוני, כי אם גם בפני שינוי משטרי. יש פה רוב המעוניין לקחת לעצמו כוח חסר מעצורים ובלמים".
על פסקת ההתגברות אמר: "ממשלת הימין הקיצונית והשמרנית הבאה, מבקשת לפרק את כל האיזונים ואת כל בולמי הזעזועים שהורכבו בעמל רב ובשום-שכל מאז קום המדינה.
פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, מאיימת על נשמתה הדמוקרטית של המדינה. אם רוצים לבנות את הבניין החוקתי של מדינת ישראל, אי אפשר להתחיל בקומה ה-11 עם פסקת ההתגברות. צריך לשבת באופן מסודר, להסתכל על המכלול, לעגן זכויות, ולהסדיר את כל מערכת היחסים החוקתית בין רשויות השלטון".
לוי ציין כי "אף ממשלה לא תוכל לכבות את החופש הישראלי ואת הערכים הדמוקרטיים שלנו. אני מאמין בתרבות הדמוקרטית שטבועה במדינת ישראל ובאזרחיה. אני מאמין ברוח הישראלית שתמשיך להיאבק על זכויות מיעוט ועל זכויות בכלל".
על קביעת המועד לבחירת יושב-ראש כנסת חדש טרח לוי להדוף את חרושת השמועות: "בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא. יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה