בארץ

מיקי לוי רקח תרגיל במטרה לעכב את הקמת הממשלה

יש להניח כי יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי נהנה מכל רגע על כס היו"ר, אחרת קשה להסביר מדוע הוא לא ממהר להתארגן ליציאה מהלשכה ולפנות אותה ליורש
דוד זולדן | 
מיקי לוי ואחמד טיבי (צילום יונתן זינדל פלאש90)
האם מיקי לוי רוקח תרגיל טקטי כדי לעכב את הקמת הממשלה הבאה? יו"ר הכנסת היוצא מיקי לוי אומר בשיחות סגורות שבכוונתו לעכב את החלפתו כחלק מתרגיל אופוזיציוני. לוי אומר שיעכב לפחות בשבוע את מינוי היו"ר החדש מהרגע שיקבל לידיו את הבקשה למנות יו"ר חדש מטעם הליכוד. 
משמעות המהלך: עיכוב נוסף בדרך לממשלה שבלאו הכי רושמת סחבת של שבועות מתחילת המו"מ הקואליציוני התקוע ועדיין מדשדשת נוכח אי הסכמות בעיקר מול יהדות התורה והציונות הדתית. הליכוד טרם הגיש בקשה למנות יו"ר חדש ומעוניין לקדם חקיקה עוד לפני השבעת הממשלה דבר שצפוי להביא לעיכוב נוסף.
אחרי שביום שישי נחתם הסכם עם עוצמה יהודית, נתניהו חותר להשיג הסכמות עם יתר השותפים במטרה להרכיב ממשלה בהקדם. היום יפגוש נתניהו את כל ראשי מפלגות מחנה הימין, במטרה להגיע להבנות עם כל המפלגות לקראת הישורת האחרונה.
עם ש״ס ונעם כבר הושגו הבנות שצפויים לחתום על הסכם ראשוני מול הליכוד. ביהדות התורה המצב מסובך יותר לאור המחלוקת סביב התפקידים לנציגים כאשר ביהדות התורה דורשים תפקידים הולמים עבור אורי מקלב ומאיר פרוש. נכון לעכשיו, הליכוד לא שש למלא את בקשתם.
אבן נגף נוספת היא מול הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ׳ שדורש סמכויות נרחבות במשרד האוצר אותו הוא עומד לרשת לפחות במחצית השנה הקרובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה