תרבות ופנאי

אחרי אתניקס וסאבלימינל והצל: אחת הלהקות האהובות בישראל מתאחדת

להקת "הדורבנים", שהתפרקה לפני 14 שנה, תקיים מופע איחוד בעוד חודש. גיא מזיג מספר על העיתוי, מה גרם ללהקה להתפרק, האם הם ישובו להופיע יחד באופן קבוע, קריירת הסולו שפתח ועוד
מערכת ice | 
הופעה (צילום unsplash)
להקת "הדורבנים" הייתה אחת מהלהקות האהובות ביותר ישראל בתחילת שנות ה-2,000. על הלהקה ניצח גיא מזיג, הסולן והגיטריסט ואחד האמנים הגדולים והמוערכים בארץ, יחד עם הסולן איתי גלוסקא, הבסיסט אייל מזיג, נגן הגיטרה עידו אופק והמתופף רון אלמוג. אך לצערם של המעריצים המושבעים, הלהקה האהובה התפרקה לפני 14 שנים ומאז נותרו רק הזיכרונות.
בראיון שערך היום (שני) ל-N12, גיא מזיג, חשף כי אחרי סאבלימינל והצל, אתניקס ושבק ס', גם הלהקה שעמה הוא כל כך מזוהה עומדת בפני איחוד: "מרגש מאוד שכל התנאים הבשילו והדבר הזה יכול לקרות. שנים שבכלל לא חשבנו בכיוון הזה, אבל פתאום הכול התבהר ואמרנו למה שלא נלך על האיחוד. זה מאוד כיף. אנחנו עובדים על זה מאחורי הקלעים כבר כמה זמן". 
מזיג חשף ודיבר על העובדה שחברי הלהקה לא ניגנה מזה תקופה ארוכה יחד: "זה התחיל כבר לפני שלוש שנים. כל פעם היה גישוש וזה נפל. ככה כמה פעמים. מה שבסוף הכריע זו העובדה שכל כך הרבה אנשים רצו – גם המעריצים מאז וגם קהל צעיר עכשווי. היה ביקוש, והרגשנו שאנחנו חייבים את זה לקהל וגם בינינו, כי נשארנו חברים מיודדים. כשאתה לא עובד על אלבום חדש אז כל חילוקי הדעות שצצו כבר פחות באים לידי ביטוי. אנחנו רק מבצעים את מה שהיה, אולי בגרסה יותר מרעננת. אין לנו כבר על מה להתווכח יותר מדי".
על ההחלטה של הלהקה להתפרק סיפר מזיג: "אני חושב שהדוגמה הכי טובה היא הסרט על הביטלס, שם רואים איך זה עובד כמעט בכל להקה שיש בה כמה יוצרים וכמה זמרים. יש סוג של נדידת יבשות. אני למשל הייתי יותר באזור של מוזיקה שחורה. כל אחד רצה ללכת על קו מוזיקלי שונה וזה הגיע למצב שאמרנו – אנחנו גם ככה מוגבלים מראש במידה שבה כל אחד מאיתנו יכול להתבטא בתוך מסגרת של להקה, אז די כבר, לא צריך. כל אחד יעשה לעצמו. זה תהליך שקורה בהרבה להקות, ולכן הכול התפוגג. אבל השנים הקלילו את העסק".
מזיג המשיך: "מטבע הדברים, לאחר שנפרדנו כבר פחות התראינו. אבל יש לי אח בשם אייל שהיה איתי בלהקה. בימי שישי לא הייתה לי ברירה אלא לראות אותו (צוחק). עם השאר היינו לפעמים נפגשים, מנגנים ומדברים. לא נהיינו אויבים, אבל מצד שני גם לא סיימנו את זה הכי מגניב. אבל זה מה שקרה".
עלל כך שפתח בקריירת סולו סיפר מזיג: "זה עולם שלם. ממש טוב לי במקום שאני נמצא בו. יש פחות ויכוחים ויותר החזון שלי - ותודה לאל, יש לי הרבה ויז'ן קדימה. אני מרוצה מזה שאני מקניין אותו. יחד עם זאת, אתה לומד לשאת על עצמך את כל המופע מתחילתו ועד סופו. זה משהו שלא הכרתי לפני כן וגם לא היו לי אספירציות להיות בפרונט. בסוף הבנתי שאין מנוס".
על הזיכרון הגדול ביותר שלו מהלהקה אמר: "יש הרבה רגעים גדולים, כמו להופיע במעמד כמו פארק הירקון או באירוע כמו 'רוק עצמאות'. הרגע הכי זכור מבחינתי היה כששחררנו את הסינגל הראשון שלנו 'יצאנו לרקוד'. זה בישר את הקבלה וההצלחה של האלבום הראשון, והיה להיט גדול. אני זוכר את היום שהוא יצא שהתקשרנו אחד לשני וזה היה אושר גדול. רגע חזק שתמיד אזכור יותר מהכול".
הדורבנים אמנם מתאחדים, אך כרגע זה רק למופע אחד. האם זה ימשיך גם מעבר למופע האיחוד? מזיג ממש לא בטוח: "לא מדברים על זה כרגע. בשלב הזה הכול מתנהל על מי מנוחות. אם נרגיש שזה יבער בנו אז אולי נלך על זה, אבל כרגע אין דיבור קונקרטי. למרות שיש הרבה חומרים חדשים שנוצרו מאז שלא הוקלטו. אין לדעת". הופעת האיחוד תתקיים ב-23 בפברואל בהאנגר 11 בתל אביב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה