משפט

אם בת ה-10 שהותקפה מינית חושפת: "נאנסתי בגיל 19"

אחרי בדואי תקף מינית ילדה בת 10 וקיבל רק 5 שנים בכלא, אמה יצא למתקפה וחשפה לראשונה: "בגיל 19 עברתי אונס על ידי שני גברים. כשזה קרה שתקתי. אני גאה ההת שלי. היא קמה וממשיכה הלאה"
מערכת ice |  1
התעללות בקטינים- אילוסטרציה (צילום vecteezy)
זעם גדול אירע השבוע במדינת ישראל אחרי עוד גזר דין מגוחך שגזר בית המשפט. צעיר מהפזורה הבדואית, שהיה בן 17 בזמן המעשה, פרץ לבית ותקף מינית ילדה בת 10 בזמן שישנה. הבוקר (שישי) לראשונה מאז המקרה, אמה של הילדה דיברה ופתחה את הכל בראיון ל-YNET.
האם סיפרה: "אלו היו שנתיים של סיוט. באותו לילה היא סיפרה לי מה קרה. זה קרה ליד החדר שלנו. היא צעקה 'אבא', ובעלי יצא לחפש. חשבנו שהיא חלמה, אבל מיד הבנו שלא. זה היה בתקופת הקורונה, אז פשוט התבודדנו יותר בבית, והיינו מספיק חזקים כמשפחה כדי לחזור לשגרה. זה היה או להתחזק או ליפול".
החוויה המטלטלת החזירה את אם הילדה שנים רבות אחורה לחוויה מטלטלת שהיא חוותה בעצמה: "בגיל 19 עברתי אונס על ידי שני גברים. כשזה קרה שתקתי. לא אמרתי כלום. לא היה עם מי לדבר על זה. הבושה... את לא יודעת מה לעשות עם עצמך. את חושבת שאת לא ראויה. האינסטינקט זה לשתוק. אבל עברתי תהליך שבו הבנתי שאין בושה".
האם סיפרה שבתה מגלה חוזק נפשי מרשים. "אני גאה בבת שלי. אני רואה שהיא קמה וממשיכה הלאה. הייתה לה בת מצווה לא מזמן. הייתה לה הרבה תמיכה מאבא שלה, ממני ומהאחים והאחיות. הרבה חיבוקים. וזה הבסיס של כל הריפוי, האהבה. גם האנשים שפגשנו במשטרה היו מדהימים, והתמיכה שקיבלנו מעם ישראל, שלחו לה כל כך הרבה אהבה שהרגשתי שאני בעצמי עברתי תהליך ריפוי. זה היה כמו חיבוק בשבילי. אני מאמינה שגם היא תלך ותתחזק".
את גזר הדין של התוקף היא לא קראה. "שמעתי חמש שנים וזהו. היה לי קשה עם בית המשפט. מספיק שהילדים שלי היו צריכים להסתכל על הרשע הזה. אני אמא, אני רוצה להרגיש בטוחה, שהילדים שלי, שלנו, יהיו בטוחים להסתובב. זה לא רק המקרה שלי, זה כל האמהות וכל הילדים. אני מאמינה שדרך הכאב ושברון הלב אני יכולה לעזור לאחרות".
חשוב היה לה להבהיר שהיא מאשימה אך ורק את הצעיר שתקף את בתה ואת חוסר המשילות באזור. "אני נגד פשיעה, לא נגד הבדואים. הם סובלים יותר מהפשע בחברה שלהם ואני מאמינה שגם הם רוצים שינוי. העניין הוא שזה מיעוט בחברה הבדואית. חיינו תמיד עם הדלתות פתוחות, חשבנו שהכל בטוח. אני לא מבינה למה אי אפשר להחיל משילות פה. זה לא הגיוני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחזיקו מעמד ואל תוותרו
    סמדר 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנו דורשים ערעור וגזר דין מקסימלי. לא רק בשביל ביתך, אישה אמיצה, אלא בשביל כל הילדים הנשים וחסרי הישע. לא נשתוק עד שינתן גזר דין שירתיע כל מי שיהרהר בפגיעה בחסרי ישע.
    סגור