בארץ

הותר לפרסום: חמישה לוחמים נפלו בקרב בדרום לבנון

במהלך חג הסוכות, נפלו חמישה לוחמי צה"ל בקרב מול חיזבאללה בלבנון. הלוחמים, שהקריבו את חייהם במאבק על ביטחון המדינה, הותירו אחריהם משפחות שכולות וכאב עמוק בלבבות רבים
מערכת ice |  1
דניאל הגרי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
דובר צה"ל הותיר לפרסום את שמותיהם של ארבעה לוחמי מילואים שנפלו בקרב נגד חיזבאללה בדרום לבנון. הלוחמים, מגדוד 222 בחטיבת כרמלי, נהרגו בהיתקלות עם מחבלים שיצאו מפיר והחלו קרב פנים מול פנים.
הנופלים הם רס"ב (במיל') מרדכי חיים אמויאל, בן 42 מלוד; רס"ם (במיל') שמואל הררי, בן 35 מצפת; רס"ר (במיל') שלמה אביעד ניימן, בן 31 ממצפה יריחו; ושובאל בן נתן, בן 22 מרחלים. שובאל, שנלחם כדי להתגייס, הותיר אחריו הורים ושישה אחים. ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, ספד לו ואמר כי הוא "מלח הארץ שאבד לנו".

מימין לשמאל: שובאל בן נתן ז"ל, אביעד ניימן ז"ל, מרדכי חיים אמויאל ז"ל ושמואל הררי ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
בנוסף, מאוחר יותר הערב דובר צה"ל התיר לפרסום את שמו של רס"ל גיא בן-הרוש, אשר נהרג בקרב בדרום לבנון. בן-הרוש, בן 23 מפרדס חנה-כרכור, שירת כמפקד בפלגת תקיפה ביחידת עוקץ שבחטיבת המרום. הוא נפל בהיתקלות עם מחבלים בגזרה המזרחית של האזור. במהלך הקרב, לוחם מילואים מגדוד 7155, עוצבת חוד החנית (55), נפצע באורח קשה. גיא ייזכר בזכות מסירותו ותרומתו בשירותו הצבאי, והאירועים מדגישים את ההקרבה של הלוחמים בשדה הקרב.

רס"ל גיא בן-הרוש ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
אביעד ניימן, שהיה פעיל בסיעת עוצמה יהודית, הותיר את אשתו שיר וארבעה ילדים. "הכרתי את אביעד באופן אישי", אמר ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, "איש חסד גדול שכל מעשיו היו להיטיב בשקט". 
מרדכי אמויאל, אב לשישה ילדים, נהרג בקרב. בלוד קיבלו את הבשורה הקשה בבוקר החג. עיריית לוד הודיעה: "נמשיך להילחם על הארץ הזו".
בתקרית נפצעו שישה לוחמים נוספים, מהם שלושה במצב קשה. מאז תחילת הפעולה הקרקעית בלבנון, נהרגו 21 לוחמים. הלוחמים הוכיחו מסירות רבה למען ביטחון המדינה, והשכול הכבד מכה בלבבות רבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל פעם אתם שמים אותה תמונה של דניאל הגרי (ל"ת)
    שגיא 10/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור