בארץ

חיזבאללה נותר בלי הנהגה: צה"ל חושף שיורשו של נסראללה חוסל

3 שבועות לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, צה"ל הודיע באופן רשמי שגם מי שנחשב ליורשו ראש המועצה המבצעת בחיזבאללה ספי א-דין, חוסל לצד ראש מטה המודיעין ועוד יותר מ-25 בכירים נוספים בארגון | כל הפרטים
מערכת ice | 
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
חודש חלף מאז שבצה"ל החליטו להרחיב את היקף הפעילות לבנון נגד ארגון הטרור חיזבאללה. מאז, מטוסי חיל האוויר תקפו בעשרות מוקדים בארץ הארזים בזמן שבסמוך לערב ראש השנה, ישראל נכנסה קרקעית ללבנון והחלה להשמיד את תשתיות הטרור בכפרים שבדרום לבנון. 
במסגרת התקיפות ישראל הצליחה לחסל את מרבית צמרת חיזבאללה כשהתקיפה הזכורה ביותר היא חיסולו של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה. אמש (שלישי), קרוב לשלושה שבועות מאז החיסול בישראל אישרו שגם יורשו של נסראללה  ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה האשם ספי א-דין חוסל בתקיפות ברובע הדאחייה בביירות. 

קרדיט: דובר צה"ל
דיווח סעודי אישר את הפרטים ובו נכתב כי גופתו של ספי א-דין, שהייתה קבורה תחת ההריסות, נמצאה לבסוף על ידי אנשי הארגון. זמן קצר לאחר פרסום הפרטים בצה"ל אישרו שגם ראש מטה המודיעין של חיזבאללה, חוסיין עלי הזימה חוסל באותה מתקפה.
ספי א-דין, בן דודו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה שחוסל בתקיפה ישראלית כמה ימים לפני כן, נחשב ליורשו המיועד. גורמים במערכת הביטחונית טענו שבשל קרבתו המשפחתית והאישית לנסראללה, לספי א-דין הייתה השפעה משמעותית בכל הנוגע על קבלת ההחלטות בחיזבאללה ובזמנים שבהם נסראללה לא היה בלבנון הוא אף מילא את מקומו. 
בצה"ל הודיעו שחוץ ממנו שחוסלו גם למעלה 25 מחבלים שהשתייכו למטה המודיעין של הארגון בהם בלאל עייאש, אחראי האיסוף האווירי במטה המודיעין, ומחמוד שאהין, אחראי מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה. כזכור גם היורש של היורש של נסראללה נביל קאוק חוסל גם הוא במהלך התקיפות בדאחייה. 
ספי א-דין, הוגדר מעשית מספר שתיים בארגון הטרור. במהלך 30 שנות פעילותו הוא לקח חלק בכלל הסוגיות המרכזיות של הארגון בה. הוא נולד בשנת 1964 וגדל בכפר דיר קאנון א-נהר בנפת צור שבדרום לבנון. ממשפחתו יצאו אנשי דת בולטים. הוא התחתן בגיל צעיר יחסית עם בתו של איש הדת השיעי מוחמד עלי אל-אמין. הוא היה בן טיפוחיו של עימאד מורנייה, מי שהיה ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עד חיסולו ב-2008.  
בזמן קצר לפני חיסולו, ספי א-דין השתתף בלוויה של מחבלי הארגון שנהרגו במתקפת הביפרים, במהלכה הוא נשא נאום בו אמר כי:  "הפצועים יחזרו לג'יהאד כדי להמשיך את הדרך. אנו אומרים לאויב  – אם המטרה שלך לעצור את התמיכה (בעזה), היה מודע לכך שהתמיכה תגדל בעוצמה ותתקדם. חיזבאללה לא נפגע מבחינת ביצועים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה