בארץ

דובר צה"ל בהודעה רשמית: צה"ל פתח בפעולה קרקעית בלבנון

על פי הודעה מהלילה של דניאל הגרי, דובר צהל: החלה פעולה קרקעית מתוחמת של צה"ל בדרום לבנון - 18 שנים לאחר יציאת הצבא הישראלי מהאזור

מערכת ice | 
פעילות כוחות צה"ל בגבול הצפון (צילום דובר צהל)
צה"ל פתח הערב בפעולה קרקעית ממוקדת בדרום לבנון נגד יעדי חיזבאללה – כך על פי הודעה רשמית של דובר צה"ל שיצאה הלילה (בין שני לשלישי).  
על פי הודעת תא"ל דניאל הגרי, הכוחות החלו לפעול בכמה כפרים סמוכים לגבול "מהם נשקף איום מיידי ליישובים ישראלים בגבול הצפון". 
אמירתו של תא"ל הגרי, המדגישה את ההיקף המצומצם של הכניסה לשכנה מצפון, מופנית, בין היתר, לאוזני האמריקאים ומדינות מעורבות נוספות בעולם שמודאגות מהתפתחות מלחמה אזורית במזרח התיכון.
עוד נמסר בהודעת דו"צ כי הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה. 
מטרת הפעולה הסדורה, שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, היא למנוע ירי ישיר אל עבר יישובי קו העימות והחזרת התושבים המפונים מהצפון לבתיהם. על פי דיווח של ערוץ אל-ערבייה הסעודי, טנקים ישראלים נכנסו לכפרים לבנונים צמודי גבול.  
באזור הצפון נשמע רעש ארטילריה כבד בשעות האחרונות. אזורים באצבע הגליל הוכרזו כשטח צבאי סגור ואזעקות הופעלו באזור מירון ואצבע הגליל בעקבות שיגורי טילים לאזור מלבנון. בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה