בארץ

מתגברות ההערכות בארה''ב: ישראל תתקוף באיראן לפני הבחירות

גורמים בארה''ב מעריכים כי ישראל מעוניינת לתקוף באיראן לפני מועד הבחירות בארה''ב בחמישי לנובמבר, אך גם מסייגים זאת בשיקול הפנים ישראלי. זאת למרות ניסיות הפעלת הלחץ של בלינקן
דורון בלוך | 
ישראל, ארה"ב, איראן (צילום shutterstock)
גורמים בארצות הברית מעריכים כי בישראל מעוניינים לתקוף מטרות על אדמת איראן טרם הבחירות לנשיאות באמריקה בחמישי בנובמבר הקרוב, זאת מצג אחד בכדי לא להעמיס בכאב הרא שהאמריקאיים יצטרכו איתו בשל כך, ומצד שנני לפני החלפת השלטון, שכן כיום ביידן אינו מביע התנגדות לתקיפה, זאת על פי דיווח בCNN.
כמו כן, ישנן  הערכות כי בישראל מעוניינים לנצל את סמיכות התקיפה לבחירות באמריקה על מנת לפעול בזמן שתשומת לב הפוליטיקה והציבור האמריקאי, וכן התקשורת, תוסב למערכת הבחירות ובכך יתאפשר מרחב פעולה לשם התקיפה.
כמו כן, הבוקר (רביעי) המריא מישראל מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, לאחר סדרת פגישות עם הצמרת הישראלית, בהם הנשיא הרצוג, רה''מ נתניהו, וכן שר הבטחון גלנט והרמטכ''ל הרצי הלוי. זאת במטרה להפעיל לחץ על ישראל להימנע מהסלמה, וכן בנוגע לאופציית תקיפה באיראן - לפעול במידתיות שלא תגרום לאיראן להגיב מעל למצופה.
כמו כן בארה''ב מגבירים את הלחץ על ישראל להרחבת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, זאת במקביל לקמפיין בארה''ב של ביידן והאריס מול פוטנציאל המצביעים הערבי באמריקה, לקראת מועד הבחירות בעוד כשבועיים וחצי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה