בארץ

אופציות עסקת חטופים והפסקת אש: נתניהו והרצוג יפגשו עם בלינקן

בלינקן מגיע לישראל ויפגש עם נתניהו והרצוג, זאת במטרה לדון בחידוש המו''מ לשחרור החטופים, הרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה, והפסקת אש בלבנון
דורון בלוך | 
אנתוני בלינקן (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן יגיע היום (שלישי) לביקור בישראל, זאת על רקע המאמצים האמריקאים בממשל ביידן למנוע את החרפת ההסלמה האזורית במזרח התיכון, זאת על רקע ההכנות הגוברות בישראל לתקיפה באיראן כתגובה על מתקפת הטילים ונסיון ההתנקשות בנתניהו.
בביקורו, צפוי בלינקן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, ולאחר מכן גם עם נשיא המדינה בוז'י הרצוג בתל אביב. בפגישותיהם, צפוי בלינקן לפעול למיתון התגובה הישראלית באיראן, וכן באופציות החדשות להגעה לעסקה לשחרור חטופים, וכן לאפשרות של חידוש המשא ומתן בעניין, זאת לאחר חיסול סינוואר, שהיווה מכשול מרכזי במו''מ.
כמו כן, בלינקן צפוי להמשיך ללחוץ על נושא הגברת הסיוע ההומניטרי שממשל האמריקאי מצפה מישראל לספק לעזה, וכן המשך השיח על אזור הומניטרי בתוך רצועת עזה עבור התושבים. כמו כן גם לדון בעניין הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה בלבנון.

כזכור, ישראל העבירה לארה''ב את דרישותיה להפסקת אש בלבנון, הכוללות בין היתר מרחב תמרון אווירי לחיל האוויר לפעול בלבנון, וכן האפשרות לפעילות קרקעי אקטיבית לסיכול בניי תשתיות טרור בדרום לבנון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה