בעולם

דיווח: ישראל העבירה לארה''ב את הדרישות לסיום המלחמה בלבנון

ישראל העבירה לבית הלבם את תנאיה לפתרון דיפלומטי בלבנון, כך ע''פ דיווח באקסיוס. בין התנאים: חופש פעולה לצה''ל לפעול בלבנון לסיכול טרור החיזבאללה
דורון בלוך | 
ישראל, לבנון (צילום shutterstock, פלאש 90/ אייל מרגולין)
על פי דיווח של ברק רביד בaxios, בשבוע שעבר ישראל העבירה לבית הלבן את תנאיה להסדרה דיפלומטית להגעה לסיום המלחמה בלבנון, את לקראת ביקורו של שליח ביידן למזרח התיכון עמוס הוכשטיין הצפוי להגיע היום (שני) לביירות.
על פי הדיווח, התנאים, שנכתבו בשיתוף עם צה''ל וכן השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, הועבר להוכשטיין במטרה שידון בהם עם הצמרת המדינית והבטחונית בלבנון איתם ייפגש היום.
בין הסעיפים, ככל הנראה העיקרי שבהם הוא מתן חופש פעולה לצה''ל לפעול בתוך לבנון, זאת על ידי "אכיפה אקטיבית", במטרה לשמור על כך שחיזבאללה לא יתחמש מחדש ויחזור לשקם את תשתיותיו הצבאיות בדרום לבנון, וכן דרישה נוספת למתן חופש פעולה לחיל האוויר הישראלי לפעול במרחב האווירי של שלבנון.
דרישות אלו, הן מסובכות, שכן הן עומדות בניגוד לעמדת הריבונות של מדינת לבנון, ועל כן צפויים לעורר התנגדות גם מצד ממשלת לבנון. והם מצד כך שהן מנוגדות לעמדת האו''ם וכוחות יוניפ''ל האמורים להיות הכח החמוש הפועל בשטח החיץ בין לבנון לישראל, זאת על פי החלטה 1701 ש האו''ם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה