בארץ

דיון הקבינט: עלו רעיונות חדשים להיתכנות שחרור החטופים

בתום דיון קבינט ארוך, בו דנו במספר נושאים בטחוניים קריטיים, עלו גם מספר רעיונות חדשים לבחינת היתכנות למתווה שחרור חטופים
דורון בלוך | 
שלטי החטופים, לחימה בעזה (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, דובר צהל)
בתום דיון ארוך שהתקיים הלילה (שני) בקבינט המדיני בטחוני שהסתיים רק לפנות בוקר, ועסק במספר נושאים, זאת בעקבות האירועים האחרונים כמו נסיון ההתנקשות בנתניהו, וכן השינוי בצמרת החמאס עם חיסולו של יחיא סינוואר, עסקו בין היתר בסוגיית שחרור החטופים.
הקבינט, התקיים לאחר פורום התייעצות בטחונית  מצומם של שרים, בו גם השר איתמר בן גברי השתתף, אך ללא שר הבטחון גלנט, שהיה צריך להיות נוכח בדיון אחר. במהלך דיון הקבינט, המשיכו לעסוק בתכנון התקיפה הישראלית באיראן, אך ככל הנראה טרם הצביעו על הסמכת רה''מ נתניהו ושר הבטחון גלנט כסמכות להורות בעת הצורך על תקיפה כזאת.
עוד, נשקלה גם סוגיית נסיון ההתנקשות בנתניהו בביתו שבקיסריה על ידי כטב''ם החיזבאללה, כאשר בישראל ובעולם מבינים כי פגיעה בסמל שלטון אינה עבור בשתיקה. והתגובה יכולה להיות או באיראן עצמה או בפגיעה בה על ידי תקיפת אחד הפרוקסי שלה.
כמו כן, לאחר חיסולו של סינוואר, מי שסומן בישראל כמעכב העיקרי לעניין שחרור החטופים באמצעות עסקה, הנושא נשקל מחדש. וכן במהלך הדיון הועלו רעיונות חדשים לבחינת היתכנות למתווה שחרור חטופים. זאת כשאר הדיון התקיים לאחר נסיעת ראש השב''כ רונן לקהיר לפגישה עם ראש המודיעין המצרי, בכדי לדון במגעים לעסקת חטופים, לאחר חיסול סינוואר.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה