בארץ

סמוטריץ' בהכרזה: "ברור לי שתהיה התיישבות יהודית בעזה"

השר שמוטריץ' התבטא בעניין התיישבות יהודית ברצועת עזה "קודם כל כי זה ארץ ישראל", מקשר את ארגון ארבע אמהות להתעצמות החיזבאללה, ומקבל דעות שונות על היום שאחרי "לגיטימי שיחשבו שנכון לחזור על איוולת אוסלו ולהמליך את אבו-מאזן והרש"פ ולהקים מדינת טרור פלשתינית בעזה וביו''ש ולחשוב שזה יביא שלום וביטחון"
דורון בלוך | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
 שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התבטא היום (שני) בנושא התיישבות יהודית ברצועת עזה לאחר המלחמה "אני בדרכי לכנס גרעיני ההתיישבות של תנועת נחלה בחבל התקומה. כנס שנועד להביע את השאיפה והחתירה להקמת התיישבות יהודית, ציונית וחלוצית ברצועת עזה לאחר שחרורה משלטון הנאצים של חמאס-דעאש. קודם כל כי זה חלק מארץ ישראל, ושנית, כי בלי התיישבות לא יהיה ביטחון" הסביר.
עוד הוסיף "זה אחד הלקחים הברורים של ה-7 לאוקטובר ושל המלחמה בעזה ובלבנון. המציאות מלמדת שכל מקום שאנחנו עוזבים הופך לבסיס טרור קדמי של איראן ומשמש להתעצמות גורמי הטרור כדי לפגוע בנו".
בדבריו המשיך לתאר "אם ללמוד מהניסיון אז לא ניתן להחזיק נוכחות צבאית לאורך זמן איפה שאין התיישבות אזרחית. בדרום לבנון לא היתה התיישבות והיה רק צבא, ואז קמו 4 אמהות ועוד כמה ארגונים והפעילו לחץ והצבא יצא. מכאן קצרה וברורה הדרך להתעצמות חיזבאללה בהיקפים אדירים של טילים, מנהרות ואמל"ח, והאיום שהוא היווה עלינו עד לפני כחודש".
עוד הוסיף כי פינוי גוש קטיף גידל את החמאס והוסיף "הסוף ידוע". כמו כן ציין כי מה שמונע מהטרור להתפתח ביו''ש זה ההתיישבות, ונוכחות צה''ל בשטח. "מצפון השומרון יצאנו במסגרת הגירוש, הרסנו ארבעה ישובים פורחים, צה"ל כמעט ולא היה לאורך השנים באזורים האלה והתוצאה היא שג'נין וטולכרם הן מעוז הטרור באיו"ש".
בדבריו הצהיר "ברור לי שבסופו של דבר תהיה התיישבות יהודית ברצועת עזה. והוסיף כי היה ברור לו גם מאז פינוי גוש קטיף כי יהיה הצורך לחזור ולכבוש את הרצועה כפי שקורה כיום. ידעתי כל הזמן שזה דורש הבשלה תודעתית וקונצנזוס ציבורי, קיוויתי והתפללתי שלא נאלץ לשלם מחירים כואבים מידי בדרך להתפכחות, כפי שלמרבה הצער נאלצנו לשלם ב- 7 לאוקטובר. גם התיישבות ברצועת עזה תיבנה בע"ה על ידי עם ישראל שיאמר "רוצה אני". אני מאמין ומקווה שהרוב הגדול של הציבור בישראל מבין היום שאם לא נישאר בעזה ואם חלילה נברח שוב, עזה תרדוף אחרינו שוב, וחוזר חלילה". 
כמו כן מבהיר סמוטריץ' "חשוב להדגיש שזה לא חלק ממטרות המלחמה שהוגדרו על ידי הממשלה. מטרות המלחמה הוגדרו בקונצנזוס רחב - השמדת חמאס צבאית ואזרחית, החזרת החטופים, יצירת שליטה ביטחונית של צה"ל ברצועת עזה לאורך שנים בכדי למנוע שיקום של ארגוני הטרור ולהסיר את האיום שנשקף מעזה לעבר מדינת ישראל לאורך זמן".
"על מימוש המטרות המוסכמות האלה מוסרים את נפשם לוחמים ומפקדים גיבורים מכל שכבות העם, אנשי ימין ושמאל, אנשי העיר וההתיישבות העובדת, אלו שדוגלים בחידוש ההתיישבות ואלו שאינם. מטרות המלחמה שהוגדרו מוסכמות הן על הרוב שתומך בחידוש ההתיישבות ביום שאחרי והן על המיעוט החשוב והלגיטימי שמתנגד לכך, כפי שהתנגד לאורך שנים להתיישבות וכפי שתמך לאורך השנים בוויתורים ונסיגות" מבהיר סמוטריץ'.
את דבריו מסיים השר באמירה "הדיון על חידוש ההתיישבות ברצועת עזה נוגע ליום שאחרי המלחמה. ולגבי היום הזה לגיטימי שתהיה מחלוקת. לגיטימי שיהיו מי שיחשבו שנכון לחזור על איוולת אוסלו ולהמליך את אבו-מאזן והרש"פ ולהקים מדינת טרור פלשתינית בעזה וביהודה ושומרון ולחשוב שזה יביא שלום וביטחון. אני כמובן חושב שזה הזוי ומסוכן, ומשוכנע, כאמור, שרוב מוחלט בציבור הישראלי מתנגד לכך מכל וכל. ועדיין, זו דעה לגיטימית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה