השוק

קיצוצים ומיסים בהיקף של 35-40 מיליארד שקל: תוכנית סמוטריץ' נחשפת

משרד האוצר, בראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור את  טיוטת חוק ההסדרים. על פי התוכנית, מוצע בין היתר להקפיא מדרגות מס הכנסה ונקודות הזיכוי, להטיל מס נוסף על הבנקים בשנה הבאה ולבטל את הגדלת הטבת המס מ-52% ל-65% במשיכת פנסיה

מערכת ice |  1
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, חיים גולדברג, shutterstock)
משרד האוצר, בראשו עומד השר בצלאל סמוטריץ', פרסם לאחרונה להערות הציבור את  טיוטת חוק ההסדרים. על פי טיוטת חוק ההסדרים, שר האוצר מציע להכניס מספר שינויים לתקציב שנת 2025. 
על פי הדיווח של אתר ynet, שר האוצר ממליץ על הקפאת מדרגות מס הכנסה ונקודות הזיכוי, העלאת תשלומי הביטוח הלאומי לסטודנטים ותלמידי ישיבות והעלאת שיעור ההפרשה ב-2025 של עובדים בפנסיה תקציבית שטרם פרשו מ-2% ל-7%, (שינוי שנוסף לחוק המקורי).
עוד בטיוטת ההסדרים של משרד האוצר, מוצע לבטל באופן הדרגתי את הפטור ממכס על פקאט סיגריות, להפריט את נמל אשדוד, לצמצם את הטבת המס לכלי רכבים שמזהמים פחות ביחס לאחרים, להקפיא את ההצמדה למדד הגמלאות. בנוסף, משרד האוצר מציע להטיל מס נוסף על הבנקים בשנה הבאה ולבטל את הגדלת הטבת המס מ-52% ל-65% במשיכת פנסיה וכו'. 
בשיח שערך גורם בכיר שמקורב לראש הממשלה עם ynet, נטען כי ספק אם בנימין נתניהו יאשר חלק מההמלצות של שר האוצר אשר פוגעות בשכבות החלשות באוכלוסייה הישראלית. עוד צוין, כי הדיון בנושא חוק ההסדרים ותקציב 2025 יתקיים לאחר חג הסוכות. 

במסגרת התוכנית שמציע שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צוין כי ניתן לבצע מספר קיצוצים תקציביים ומיסים בהיקף של 35-40 מיליארד שקל. בין היתר, מוצע לעכב את העלאת שכר המינימום. על פי הדיווח, ראש הממשלה מתנגד לאותו סעיף. סוגיית קיצוץ 3 מיליארד שקל מהמגזר הציבורי, תכעיס מאוד את ההסתדרות, בראשה עומד ארנון בר דוד, אשר יביע את התנגדותו למהלך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דוד חחחח (ל"ת)
    ארנון בר 10/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור