קריירה ולימודים

המענקים מביטוח לאומי יבוטלו? משרד האוצר בהחלטה דרמטית

אחרי שבמשרד האוצר בחנו מהלך קשה שיפגע בחיילים המשוחררים, במסגרתו תכננו לבטל את המענקים מביטוח לאומי לעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, כמו גם לבוגרי השירות הלאומי אזרחי, ובנוסף להפחית את גובה המענקים שמקבלים חיילים משוחררים, נודע כי בהתערבות של משרד הביטחון, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הודיע כי ההצעה לא תיכלל בחוק ההסדרים לשנה הקרובה
מערכת ice | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחרונה נודע כי דווקא בזמן המלחמה, במשרד האוצר בוחנים פגיעה קשה, במסגרתה הם מתכננים לבטל את המענקים מביטוח לאומי לעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, כמו גם לבוגרי השירות הלאומי אזרחי, ובנוסף להפחית את גובה המענקים שמקבלים חיילים משוחררים.
אלא שהיום (חמישי) דווח ב"דה מרקר" כי אחרי שכבר גובשה ההחלטה במשרד האוצר לפיה יבוטל מענק עבודה מועדפת לחיילים משוחררים, ובנוסף על כך ייגרעו 130 מיליון שקל מהביטוח הלאומי לקופת המדינה, ועל רקע הביקורת הקשה נגד משרד האוצר, מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, הודיע כי היא לא תיכלל בחוק ההסדרים לשנה הקרובה.
ההחלטה של משרד האוצר מגיעה אחרי התערבות של משרד הביטחון, שהלין על אותה החלטה שכבר גובשה במשרד האוצר, וטען בצדק כי מדובר במכה קשה לחיילים משוחררים, בטח בזמן מלחמה.
המהלך הדרמטי שנבחן עד לאחרונה הגיע במסגרת הכנת התוכנית הכלכלית לשנת 2025. במשרד האוצר בחנו מספר חלופות בנושא, ומעניין יהיה לראות איזו החלטה ייקחו שם ובמי היא תפגע. המענקים שביטוח לאומי משלם לחיילים משוחררים גם על עבודה מועדפת וגם על השירות שלהם, עוזרים להם מאוד להתחיל ולבנות את הדרך בחייהם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה