כסף וצרכנות

המענקים מביטוח לאומי יבוטלו: מכה קשה למאות אלפי ישראלים

דווקא בזמן המלחמה, במשרד האוצר בוחנים פגיעה קשה בחיילים המשוחררים, ומתכננים לבטל את המענקים לעבודה מועדפת שניתנים על ידי הביטוח הלאומי לחיילים משוחררים, כמו גם את מענקי השחרור
מערכת ice |  2
ביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
דווקא בזמן המלחמה, במשרד האוצר בוחנים פגיעה קשה, במסגרתה הם מתכננים לבטל את המענקים לעבודה מועדפת לחיילים משוחררים, כמו גם לבוגרי השירות הלאומי אזרחי, ובנוסף להפחית את גובה המענקים שמקבלים חיילים משוחררים.
על פי הפרסום אתמול (שלישי) ב-N12, המהלך הדרמטי שנבחן כעת מגיע במסגרת הכנת התוכנית הכלכלית לשנת 2025. במשרד האוצר בוחנים מספר חלופות בנושא. המענקים שביטוח לאומי משלם לחיילים משוחררים גם על עבודה מועדפת וגם על השירות שלהם, עוזרים להם מאוד להתחיל ולבנות את הדרך בחייהם, ומדובר במכה קשה מאוד עבורם.
המהלך המתוכנן של משרד האוצר מגיע על רקע ניסיונות הקידום של חוק הפטור מגיוס לצה"ל שניתן לחרדים ובני ישיבות. בממשלה מתכננים להביא להצבעה את הצעת החוק לפטור מגיוס לצעירים חרדים.
בעבר, בני גנץ, ראש מפלגת המחנה הממלכתי, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על חוק הפטור מגיוס לחרדים ובני ישיבות אותו מתכננת להעביר הממשלה הנוכחית: "ראש הממשלה, בזמן שחיילי צה"ל ומפקדיו נלחמים ומחרפים את נפשם, אתה פועל בכדי להביא חוק שלא מקדם שירות הוגן במדינה, יפגע בגיוס לצה"ל, בביטחון ובחוסן הישראלי".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עבודה מועדפת-עובדים עליכם בעיניים
    מבין עניין 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה טוב ונכון לפני 20 שנה. כיום זה ניצול ציני של בחורים צעירים שעד שהם מבינים כבר מאוחר
    סגור
  • 1.
    תנו לפרזיטים
    יוסי 10/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלה שלא עובדים ולא מתגייסים, ולא משלמים מיסים, ורק לוקחים ולוקחים, תנו להם שיהיה למסכנים האלה
    סגור